سازمان هواشناسی هشدار داد امروز و فردا ارتفاعات استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب مه آلود و همراه با باران و برف پیش‌بینی می‌شود و از عصر امروز گرد و غبار از عراق وارد کشور خواهد شد.

هجوم ریزگردها به 8 استان کشور/احتمال آبگرفتگی معابر در شمال کشور

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی هشدار داد امروز و فردا ارتفاعات استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب مه آلود و همراه با باران و برف پیش‌بینی می‌شود و از عصر امروز گرد و غبار از عراق وارد کشور خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ،زمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد امروز و فردا در استان های ساحلی دریای خزر و مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نواحی شمال زنجان مه آلودگی و کاهش دید و در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی به دلیل بارش باران و برف لغزندگی جاده و کاهش شدید دید پیش بینی می شود. طی این مدت در سواحل گیلان  و حاشیه غربی سواحل مازندران گاهی به سبب رگبار باران آب گرفتگی معابر عمومی  پیش بینی می‌شود. از این رو توصیه می شود، برای حفظ ایمنی بویژه در عبور از جاده های کوهستانی یاد شده و جلوگیری از آسیبهای احتمالی، اقدامات و پیش گیری های لازم به عمل آید. 

بر اساس این اطلاعیه بعد ازظهرامروز و فردا چهارشنبه افزایش سرعت باد موجب خیزش گردوخاک از روی نوار شمال غربی عربستان، کویت و جنوب عراق خواهد شد که سبب ایجاد گردو خاک در این نواحی و سپس بعد از ظهر امروز در خوزستان، ایلام و اواخر وقت در کرمانشاه و نواحی غربی لرستان خواهد شد. 

فردا با  افزایش مجدد سرعت باد در جنوب عراق خیزش گردوخاک با شدت بیشتر خوزستان، ایلام، نواحی غربی لرستان، نواحی جنوبی کرمانشاه و سپس در بعد از ظهر یا اوایل شب با غلظت کمتربه استانهای همدان، مرکزی ، جنوب البرز و تهران گسترش یابد. انتظار می‌رود که شدت گردوخاک از اواخر چهارشنبه از غرب و اواسط پنجشنبه در مرکز و تهران کاهش یافته و شرائط هوای عادی حاکم شود.

این اطلاعیه در تشریح وضعیت هوای امروز سه‌شنبه نوشت: بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر در سواحل گیلان و سواحل غرب مازندران،  مه آلودگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی گیلان و مازندران، بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و شمال و نوار شرقی آذربایجان شرقی که موجب لغزندگی جاده در گردنه های کوهستانی می شود و از بعد از ظهر گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا  درایلام، خوزستان و جنوب غرب کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه روز چهارشنبه بارش باران و کاهش دید به دلیل مه در دامنه های البرز در گیلان و غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و نوار شمالی و شرقی آذربایجان شرقی که موجب لغزندگی جاده در گردنه های کوهستانی می شود و گردوخاک در ایلام، خوزستان،کرمانشاه، لرستان و بتدریج با غلظت کمتر در اواخر وقت در همدان،  مرکزی و تهران پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha