رئیس انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران گفت: بر اساس آمار سالانه حدود هفت نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به خونریزی‌های مغزی و سکته‌های مغزی مبتلا می‌شوند.

در ایران سالانه به ازای هر 100 هزار جمعیت 7 نفر دچار سکته مغزی می‌شوند

سلامت نیوز: رئیس انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران گفت: بر اساس آمار سالانه حدود هفت نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به خونریزی‌های مغزی و سکته‌های مغزی مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر حمید رحمتی در حاشیه نخستین کنگره جراحی عروق مغز و نخاع افزود: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک جراح مغز و اعصاب فعالیت داشته باشد. این رقم در ایران یک جراح به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: در ژاپن به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک جراح مغز و اعصاب وجود دارد که بخشی از آنها در کارهای تحقیقاتی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ جراح مغز و اعصاب دانش آموخته می‌شوند، گفت: تعداد بالای جراحان مغز و اعصاب پیامد خوبی برای جامعه ندارد زیرا آنها به دنبال درمان و جراحی‌هایی می‌روند که لزومی ندارد و در اصطلاح «مریض تراشی» می‌کنند.به همین دلیل در کشورهایی مانند مصر، ترکیه و انگلستان به دنبال افزایش تعداد جراحان مغز و اعصاب تدابیر لازم اندیشیده شده است.

دکتر رحمتی ادامه داد: آمار دقیقی از سکته‌های مغزی در ایران موجود نیست و طبق اطلاعات فعلی شیوع سکته‌های مغزی در ایران پایین است.

رئیس انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران افزود: بر اساس آمار در کشورهای اسکاندیناوی سالانه حدود ۴۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به خونریزی‌های مغزی و سکته‌های مغزی مبتلا می‌شوند در حالی که این آمار در ایران هفت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی و نژادی در کشورهای مختلف بر بیماری‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب دخیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha