اموری که باعث افزایش روحیه بیمار شود در جمیع بیماری‌ها اثر درمانی دارند، همچنین شادی و فرح در بهبود بیماران بسیار مؤثر است.

سلامت نیوز: اموری که باعث افزایش روحیه بیمار شود در جمیع بیماری‌ها اثر درمانی دارند، همچنین شادی و فرح در بهبود بیماران بسیار مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, نحوه رویکرد به بیمار در طب سنتی به‌گونه‌ای است که در اکثر اوقات نمی‌توان برای افراد نسخه واحدی تجویز کرد و باید بر اساس ویژگی‌های هر فرد، درمانی خاص او برگزید.

با این حال بعضی از امور وجود دارند که علاوه بر آثار درمانی چشمگیر، می‌توان به‌عنوان نسخه واحد برای همه بیمارها تجویزشان کرد و نگران هیچ نوع عارضه‌ای در مورد آنها نبود.

اموری که باعث افزایش روحیه بیمار شوند در جمیع بیماری‌ها اثر درمانی دارند

مهدی عدل متخصص طب سنتی در حکیم ایرانی آورده است: نباید از تجویز این امور، در حق هیچ بیماری کوتاهی کرد؛ چرا که بسیار مؤثرند و کاملاً بی‌عارضه. اما این امور چه هستند؟ حکیم بوعلی در کتاب اول قانون، در انتهای بحث معالجات در یک پاراگراف تمام این امور را به‌صورت خلاصه ذکر کرده است و جالب اینکه این پاراگراف را چنین شروع کرده است: «و اعلم ان من المعالجات الجیدة النافعة: یعنی بدان که از معالجات خوب و مفید...» و در ادامه ذکر می‌کند اموری که باعث افزایش روحیه بیمار شوند در جمیع بیماری‌ها اثر درمانی دارند.

شادی و فرح در بهبود بیماران بسیار مؤثر است

«بدان که به‌حقیقت از معالجات بسیار مفید، کمک گرفتن از اموری است که روحیه بیمار (قوای نفسانی و حیوانی) را تقویت کند، مثل شادی و فرح، دیدار آنچه یا آن کس که بیمار به او انس دارد، همراهی با چیزی یا شخصی که بیمار را شاد می‌کند، همچنین همراهی با بزرگواران و یا کسانی که بیمار در حضور ایشان حیا می‌کند و دست از امور مضر بیماری برمی‌دارد».

با این حساب اگر بیماری در نزدیکی خود دارید، او را از این امور محروم نکنید و بدانید که عیادت بیمار و جویای حال او بودن از مؤثرترین داروها در درمان تمام بیماری‌ها است که تاکنون هیچ عارضه‌ای از آن گزارش نشده است.

ناامیدی وضع بیماری را بدتر و بیماری را شدیدتر می‌کند

امید به زندگی و نشاط ناشی از قوت قلب موجب تقویت قلب می‌شود، در سخت‌ترین شریط روحی و جسمی امید خود را از دست ندهید چرا که با نارحتی وضع بدتر و بیماری شدیدتر می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha