قائم مقام وزارت بهداشت گفت: هدف اصلی ما حل مشکلات مالی، بدون صدمه دیدن بیمارستان‌ها و مردم است .

هدف اصلی ما حل مشکلات مالی، بدون صدمه دیدن بیمارستان‌ها و مردم است

سلامت نیوز: قائم مقام وزارت بهداشت گفت: هدف اصلی ما حل مشکلات مالی، بدون صدمه دیدن بیمارستان‌ها و مردم است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی در نهمین کنگره‌ ملی مدیریت سلامت اظهار کرد: طرح تحول سلامت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب آقای هاشمی به عنوان وزیر بهداشت مطرح و تصویب شد و از همان لحظه با تمامی توان در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش شده است.

حریرچی بیان کرد: حداقل زمان لازم برای جذب اعتبار برای این طرح 10سال بود ولی با تلاش‌های بی‌دریغ وزیر بهداشت این طرح در اسرع وقت تصویب و اجرا شد.

وی با اشاره به پوشش همگانی نظام سلامت و برنامه‌های آن گفت: این دو مبحث پس از استقرار دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و کارگروه آن تشکیل شد.

حریرچی با اشاره به تخلفات و رشوه‌گیری گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، در 50 درصد از شهرهای کشور هیچ عملیات غیر اورژانسی بدون تخلف و دریافت زیرمیزی انجام نمی‌گرفت.

وی همچنین در خصوص  نظام‌های مالی غربی عنوان کرد: پرداخت مالیات در راس نظام‌های مالی این کشورها است و این در حالی است که در کشور مردم خود را ملزم به پرداخت مالیات نمی‌دانند و این نیز از جمله‌ی مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حریرچی با بیان این نکته که متقاضیان کنکور تجربی بیش از سایر رشته‌‍‌ها است، گفت: ارزش‌گذاری در حوزه‌ی کنکور نباید بر این اساس انجام بگیرد که هر کسی از هوش یا استعداد عالی برخوردار باشد، پزشک شود بلکه می‌توان از این افراد در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های مدیریتی استفاده کرد.َ


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha