پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

مدیر کل بهزیستی خراسان‌رضوی از کاهش سن اعتیاد در دانش‌آموزان خبر داد.

کاهش سن اعتیاد در بین دانش‌آموزان

سلامت نیوز: مدیر کل بهزیستی خراسان‌رضوی از کاهش سن اعتیاد در دانش‌آموزان خبر داد.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، حمیدرضا پوریوسف، در حاشیه نهمین نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و رؤسای ادارات بهزیستی خراسان‌رضوی در کاشمر، اظهارکرد: طلاق، اعتیاد و خشونت سه آسیب جدی در خراسان‌رضویست و باید به این سه آسیب، توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به سن اعتیاد در دانش آموزان ،گفت: میزان سن اعتیاد در دبیرستان‌ها به 15 تا 18 سال کاهش یافته است.

پوریوسف تصریح کرد: خشونت خانگی و کودک آزاری هرچند از آمار پایینی برخوردار هستند، اما به عنوان یک آسیب جدی در جامعه مطرح است و معتقدیم حتی یک کودک آزاری نیز ارزش توجه جدی را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه موارد بسیاری از کودک آزاری‌ها از طریق مراجع مختلف از جمله بیمارستان، پلیس، همسایگان و خود فرد به ما معرفی می‌شوند، عنوان کرد: در تمامی کودک آزاری‌ها اورژانس اجتماعی ورود کرده و اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده است.

وی با اعلام اینکه در 5 ماهه ابتدای امسال، 4000 زوج در شهر مشهد متقاضی طلاق توافقی بودند، افزود: از ابتدای خردادماه که طرح مداخله در خانواده به منظور پیشگیری از طلاق‌های توافقی آغاز شد، تمامی این افراد جهت مشاوره به مراکز مجاز معرفی شدند.

پوریوسف با اشاره به اینکه با برگزاری 17 هزار جلسه مشاوره برای این افراد، 10درصد از آن‌ها منجر به سازش قطعی شد، گفت: با انجام مشاوره‌های لازم، در سال گذشته 38درصد ثبت واقعه طلاق و مراجعین به دادگاه به منظور ثبت طلاق توافقی در استان کاهش داشته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی همچنین با بیان اینکه بیش از 100 هزار معلول در خراسان‌رضوی شناسایی و خدمات دریافت می‌کنند، افزود: تاکنون 18 هزار زن سرپرست خانوار شناسایی و 5000 کودک بی‌سرپرست در مراکز مربوطه نگهداری میشوند.

پوریوسف افزود: رویکرد بهزیستی به سمت توانمندسازی و نه حمایتی است و خدماتی که به انجام می‌رسد را ارزشمند و در جهت توانمند‌سازی، بسیار مثمرثمر می‌دانیم.

وی با اعلام اینکه براساس تعریف بهزیستی از معلولیت، 2.5درصد جامعه معلول هستند از شناسایی تمامی معلولان در مناطق روستایی خبر داد و گفت: تنها درصد اندکی از معلولان در شهرها شناسایی نشده‌اند که این افراد نیز تمایلی به معرفی خود به بهزیستی نداشته‌اند.

پوریوسف با بیان اینکه بیشترین معلولیت‌ها در خراسان‌رضوی مربوط به افراد جسمی حرکتی و ذهنی هستند، اظهار کرد: بیشترین علل به وجود آوردن معلولیت مسائل ژنتیکی مادرزادی و حوادث هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha