سرپرست دفتر برنامه‌ریزی وزارت رفاه با اشاره به اینكه هنوز هیچ درخواستی از سوی وزارت بهداشت و شركت توزیع شربت تریاك درباره بیمه‌ شدت این شربت داده نشده است، گفت: شورای عالی بیمه آمادگی دارد در صورت درخواست، موضوع بیمه‌ شربت تریاك را بررسی كند.

رضا حسین‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چنانچه یك دارو بخواهد تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد باید دارای شرایطی باشد مانند اینكه دارو در لیست رسمی داروی كشور وجود داشته باشد ضمن اینكه از سوی وزارت بهداشت و شركت توزیع دارو، درخواستی برای بیمه شدن دارو وجود داشته باشد.
وی همچنین به اعتبارات بیمه‌ای یك دارو اشاره كرد و گفت: برای پوشش هر دارو به اعتبار خاصی نیاز است كه باید پرداخت شود.
حسین‌پور در پاسخ به این پرسش كه آیا هنوز درخواستی از سوی وزارت بهداشت برای پوشش بیمه‌ای شربت تریاك مطرح شده است، اظهار داشت: تا به این لحظه هیچ درخواستی نشده است و در صورت درخواست از سوی شركت توزیع كننده یا وزارت بهداشت، موارد بیمه‌ای آن در شورای عالی بیمه بررسی می‌شود.
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ادامه داد: در شورای تعهدات دارویی نمایندگانی از وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه وجود دارند و هر داروی جدید كه بخواهد تحت پوشش بیمه قرار گیرد را بررسی می‌كند.
به گزارش «توانا»، مجری طرح شربت تریاك عنوان كرده است: پروتكل توزیع شربت تریاك در كشور قرار است در نیمه اردیبهشت امسال به اجرا در آید.
بر اساس این گزارش متأسفانه هنوز هیچ شركت توزیع كننده‌ای قیمت دارو را قطعی اعلام نكرده است و معلوم نیست آیا توان خرید برای افراد معتادی كه می‌خواهند درمان شوند وجود دارد یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha