به گفته محققان، مردان جوان مبتلا به ضربان قلب بالا و فشارخون بالا ممکن است با افزایش ریسک ابتلا به برخی اختلالات سلامت روان در سنین بالاتر مواجه باشند.

سلامت نیوز:به گفته محققان، مردان جوان مبتلا به ضربان قلب بالا و فشارخون بالا ممکن است با افزایش ریسک ابتلا به برخی اختلالات سلامت روان در سنین بالاتر مواجه باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این مطالعه محققان سوئدی داده های جمع آوری شده بین ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۰ حدود ۱.۸ میلیون مرد را بررسی کردند.

میزان ضربان قلب در حال استراحت مردان و فشارخون در طول تست پزشکی افراد زیر ۱۸ سال که در نیروهای مسلح سوئد ثبت نام کرده بودند، ثبت شده بود.

برای تعیین اینکه این مردان در هر زمانی بعد از انجام تست پزشکی مبتلا به بیماری روانی شده بودند یا نه، محققان به دفتر ثبت ملی بیماران سوئد مراجعه کردند. این دفتر حاوی اطلاعاتی در مورد تمامی موارد بستری به خاطر بیماری روانی در سوئد از سال ۱۹۷۳ و درمان های سرپایی و بستری در بیمارستان از سال ۲۰۰۱ بود.

محققان دریافتند مردانی که در سن ۱۸ سالگی دارای ضربان قلب بالا در زمان استراحت بودند در مقایسه با مردانی که در حال استراحت، ضربان قلب شان پایین بود در معرض ریسک بالای ابتلا به اختلالات اضطراب، اختلال وسواس فکری عملی، افسردگی و شیزوفرنی قرار داشتند.

البته به گفته محققان، افزایش این ریسک نسبتاً اندک است و به ازای افزایش هر ۱۰ تپش ضربان قلب در حین استراحت در دقیقه، ریسک یکی از این اختلالات ۵ تا ۱۸ درصد افزایش می یابد.

در این مطالعه، بیشترین ارتباط در مورد اختلال وسواس فکری عملی مشاهده شد: مردانی که دارای ضربان قلب در حال استراحت بیش از ۸۲ تپش در دقیقه در سن ۱۸ سالگی بودند، ۶۹ درصد در معرض ریسک ابتلا به این اختلال قرار داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha