دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 19659

تحقیقات نشان می‌دهد كه دنبال كردن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر موثر باشد.

محققان تاكید كردند كه رژیم غذایی شامل روغن زیتون، انواع مغزها به خصوص گردو و فندق، ماهی و بعضی از میوه‌های خاص و سبزیجات می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر یا كاهش سرعت پیشرفت آن داشته باشد.

بر اساس این تحقیق، افرادی که مواد غذایی معینی را برای سلامتی مغز مصرف می‌کنند، حدود 40 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند.

محققان با توجه به نتایج این تحقیق خاطرنشان كردند كه یك رژیم غذایی صحیح به احتمال قوی مناسب‌ترین روش برای مقابله با آلزایمر است.

پژوهشگران تصریح كردند كه عدم استفاده از بعضی مواد غذایی مانند اسیدهای چرب اشباع شده در گوشت قرمز و کره می‌تواند به طور جدی و موثر برای مقابله با آلزایمر مفید باشد و درعین حال مصرف مواد دیگری مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و ویتامین‌های E و B12 برای مغز مفید هستند. بر همین اساس، محققان رژیم غذایی مختلفی را روی 2 هزار و 148 فرد سالم بالای 65 سال آزمایش کردند که در این بین 253 نفر به آلزایمر دچار شدند.

تحقیقات نشان داد: كسانی که در سالاد از روغن زیتون استفاده کردند، 30 تا 40 درصد در نشانه‌ها و علائم بیماری آلزایمر آنها بهبودی مشاهده شد كه از این حیث پیشرفت چشمگیری به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha