رییس آكادمی علوم اعصاب دنیا و جراح برجسته ایرانی با اشاره به پیشرفت‌های سریع علوم اعصاب در دنیا در ادامه بر ضرورت ایجاد روشهای تشخیصی دقیق‌تر و حساس‌تر با هدف درمان‌هایی موثرتر تاكید كرد و افزود: مغز ارگانی از بدن با اسرار پیچیده و بزرگی است كه نمایان كردن آن بدون بهره‌گیری از روش‌های تشخیصی امكان‌پذیر نیست.

دکتر سمیعی:ام آرآی فانكشنال، بهترین روش تشخیص در درمان ضایعات مغزی است
 استاد مجید سمیعی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب با اشاره به پیدایش و دستیابی بشر به فناوری‌های نوین اظهار كرد: در اعمال جراحی مغز می‌توان از جهات مختلفی وارد مغز شد. این در حالی است كه هر ناحیه مغزی، فعالیت خاصی را برای بیمار برعهده دارد. از این رو بی‌اطلاعی از جزئیات فعالیت‌های مغزی می‌تواند در تعیین مسیر ورود به مغز (ضمن اعمال جراحی) تاثیرگذار باشد و عوارضی را برای بیمار در بر داشته باشد.

این پزشك برجسته ایرانی ادامه داد: هم اكنون بهترین تشخیص محل ضایعه مغزی و تعیین مسیر ورود با استفاده از فانكشنال ام آر آی و فانكشنال مپینگ امكانپذیر است.

به گفته وی ورود این تكنیك‌های تشخیصی عاملی برای پیشرفت هرچه بیشتر جراحی مغز و اعصاب دنیاست.

برای نخستین بار در دنیا جایزه طلایی جراحان مغز و اعصاب آمریكا به پزشك ایرانی تعلق گرفت

دكتر سمیعی با ابراز خرسندی از دریافت جایزه طلایی جراحان مغز و اعصاب آمریكا گفت: طی هفته گذشته در كالیفرنیا جایزه طلایی جراحان مغز و اعصاب آمریكا به من اهدا شد كه افتخاری برای جامعه ایرانی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینكه تاكنون این جایزه به پزشكان آمریكا و اروپا اهدا می‌شد دلیل اعطای این جایزه به پزشك ایرانی را خدمات وی به دانش آموختگان آمریكایی تبار و تاثیر آن در پیشرفت علم مغز و اعصاب عنوان كرد.

دكتر سمیعی با توصیه به جوانان بر ضرورت تمركز افكار در تحصیل، در ادامه بزرگترین قدرت انسانی را در زندگی نه كسب ثروت بلكه علم و دانش برشمرد و یادآور شد: حتی ثروتمندترین افراد در برابر علم و دانش خاضعانه سر تعظیم فرود می‌آورند.

گفتنی است، سومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب با هدف ارائه آخرین دستاوردهای این علم در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد با حضور بیش از 16 جراح مغز و اعصاب از كشورهای آمریكا،‌ اروپا و چین امروز آغاز به كار كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha