وزیر بهداشت با اشاره به سابقه دیرینه روابط ایران و الجزایر، گفت: در شرایط جدید بین المللی و پس از توافق هسته‌ای ایران، فرصت بسیار مناسبی برای ارتقای همکاری های مشترک بخش خصوصی دو کشور در حوزه‌های سلامت، صنعت، کشاورزی و آموزشی و پژوهشی فراهم آمده است.

هرگز در ارائه خدمات به مردم کوتاهی و کم کاری نکردیم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به سابقه دیرینه روابط ایران و الجزایر، گفت: در شرایط جدید بین المللی و پس از توافق هسته‌ای ایران، فرصت بسیار مناسبی برای ارتقای همکاری های مشترک بخش خصوصی دو کشور در حوزه‌های سلامت، صنعت، کشاورزی و آموزشی و پژوهشی فراهم آمده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان در مراسم امضای اسناد همکاری های دو کشور در حوزه سلامت که در وزارت بهداشت، جمعیت و اصلاحات بیمارستانی الجزایر برگزار شد،اظهار داشت: علاوه بر مسئولان سیاسی دو کشور که بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی تاکید دارند، من نیز در مذاکرات طولانی با وزیر بهداشت الجزایر اطمینان داده ام که بتوانیم فصل نوینی در ارتقای همکاری های مشترک در حوزه سلامت به ویژه در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و تعاملات علمی و پژوهش تعریف کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به امضای چهار سند همکاری مشترک حوزه سلامت ایران و الجزایر، یادآور شد: قبل از اجرای این اسناد، ما روز گذشته شاهد عمل و اراده طرفین ایران و الجزایر در ارتقای روابط بودیم و خط تولید یکی از داروها را که با مشارکت یکی از شرکت های خصوصی ایران و الجزایر تولید می شود را افتتاح کردیم و بنا داریم بیش از آن که صحبت و تفاهم کنیم، در جهت ارتقای همکاری های مشترک دو کشور، شاهد عمل باشیم.

دکتر هاشمی به بحران مالی ایران و رسیدن بهای نفت به یک چهارم قیمت جهانی اشاره کرد و گفت: تجربه دو سال گذشته نشان داد که اقتصاد ایران مقاوم است و با وجود این بحران ها دچار مشکل نمی شود.

وی افزود: با وجود تمام این مسائل، ما هرگز در ارائه خدمات به مردم کوتاهی و کم کاری نکردیم، در حالی که بزرگترین قدرت‌های صادر کننده نفت، با کسری بودجه مواجه شدند و خدمات خود به مردم را کاهش دادند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همکاری های مشترک دو کشور از طریق بخش خصوصی انجام می شود تا در بحران‌های اقتصادی بدون هیچ مشکلی همکاری های خود را ادامه بدهند و هدف ما نه واردات، بلکه تولید مشترک در الجزایر به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای منطقه خود و قاره آفریقا است.

 افزایش همکاری های ایران و الجزایر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت در روز دوم سفر خود به الجزایر، با رییس مجلس ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از این دیدار نیز، گفت: در این ملاقات گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان ایران و منطقه مدیترانه شرقی به رییس مجلس ملی الجزایر ارائه دادیم؛ همچنین زمینه های ارتقای روابط همکاری دو کشور در حوزه های اقتصادی به ویژه تجهیزات پزشکی و همکاری های مشترک دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر هاشمی از ارتقای همکاری های آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو به عنوان یکی دیگر از محورهای ملاقات خود با صالح یاد کرد و گفت: وزرای بهداشت دو کشور متعهد شده اند که نهایت تلاش خود را برای گسترش همکاری های دو کشور انجام دهیم.

براساس گزارش وبدا، گفتنی است دکتر هاشمی به دعوت همتای الجزایری خود و برای بررسی زمینه های همکاری های مشترک بین ایران و الجزایر به این کشور سفر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha