برهانی گفت: نمی‌دانیم علت حمایت نکردن شورای عالی بیمه از متخصصین طب سنتی، کمبود بودجه است یا با کل مجموعه طب سنتی یا شخص خاصی در این مجموعه مشکل دارند.

شورای عالی بیمه‌ از ویزیت متخصصین طب سنتی حمایت نمی‌کند

سلامت نیوز:شورای عالی بیمه‌ از ویزیت متخصصین طب سنتی حمایت نمی‌کندعضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: ویزیت متخصصین طب سنتی مورد قبول شورای عالی بیمه نیست و در بخش خصوصی و دولتی ویزیت بیماران به صورت آزاد محاسبه می‌شود.پ

مهدی برهانی عضو انجمن علمی طب سنتی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در گفت‌وگوی ویژه خبری، کبیری مدیر عامل بیمه سلامت، ادعا کرد نسخه تمامی متخصصین توسط بیمه حمایت می‌شود و تمامی آن‌ها تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند، در حالیکه برخلاف گفته‌ کبیری، ویزیت متخصصین طب سنتی مورد قبول شورای عالی بیمه نیست و در بخش خصوصی و دولتی ویزیت بیماران به صورت آزاد محاسبه می‌شود.


وی ادامه داد: شورای عالی بیمه، مجموعه طب سنتی را به رسمیت نمی‌شناسد و متخصصین طب سنتی در ویزیت بیماران مشکل دارند.
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: چندین بار این موضوع را به شورای عالی بیمه تذکر داده‌ایم حتی دفتر طب سنتی و شخص وزیر نیز این مسأله را پیگیری کرده‌اند اما از آنجایی که دفتر شورای عالی بیمه زیرنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است هنوز مسأله حل نشده است.


برهانی گفت: نمی‌دانیم علت حمایت نکردن شورای عالی بیمه از متخصصین طب سنتی، کمبود بودجه است یا با کل مجموعه طب سنتی یا شخص خاصی در این مجموعه مشکل دارند.


برهانی، ویزیت متخصصین طب سنتی را معادل با سایر متخصصین دانست و گفت: اما شورای عالی بیمه، نسخه طب سنتی را به رسمیت نمی‌شناسد.
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران، با اظهار تاسف از این موضوع که متاسفانه این نادیده گرفتن در تمامی زمینه‌ها به چشم می‌خورد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجازه فعالیت متخصصین طب سنتی را به هیچ عنوان در این دانشگاه نمی‌دهد به صورتی که چند وقت پیش یکی از متخصصین طب سنتی حاضر بود با حقوق پزشک عمومی در درمانگاه دانشگاه، بیماران طب سنتی را ویزیت کند اما دانشگاه اجازه این فعالیت را به وی نداد، این در حالی است که در سطح شهر سودجویانی را می‌بینیم که بدون داشتن این علم در خصوص طب سنتی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha