قائم مقام وزیربهداشت درباره واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج پزشکی گفت: این واگذاری در راستای کنترل و نظارت بر مراز ترک اعتیاد ربطی به بحث قاچاق و ورود متادون به بازار سیاه از طریق این مراکز ندارد.

کمبود نیرو علت واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج پزشکی

سلامت نیوز:قائم مقام وزیربهداشت درباره واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج پزشکی گفت: این واگذاری در راستای کنترل و نظارت بر مراز ترک اعتیاد ربطی به بحث قاچاق و ورود متادون به بازار سیاه از طریق این مراکز ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با طرح موضوع «بازار فروش متادون از طریق کلینیک‌های ترک اعتیاد» در برخی رسانه‌ها گفت: به هیچ عنوان متادون از سوی مراکز ترک اعتیاد به بازار سیاه وارد نشده است و ورود به کنترل و نظارت به این مراکز به دلایل دیگری بوده است.

او گفت: بر اساس ماده ۳۸ برنامه توسعه پنجم به قسمت‌های مختلفی که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند باید نظارت کنیم از همین رو به این وزارتخانه اجازه داده شد تا به دلیل کمبود نیرویی که برای کنترل و نظارت‌ وجود دارد از نیرو و خدمات بخش غیردولتی استفاده کند.

حریرچی تاکید: ما برای ارتقای سطح خدماتی که به معتادان ارائه می‌شود از نیروی بسیج پزشکی استفاده کردیم.

به گفته حریرچی، حجم معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد بیشتر از حجم کسانی است که به معتادان خدمات ارائه می‌دهند به همین دلیل وزارت بهداشت از کار‌شناسان و متخصصان غیردولتی که به حوزه درمان و ترک اعتیاد آشنا هستند، استفاده کرد.

حریرچی همچنین در مورد تجمع اعتراض‌آمیز برخی از درمان‌گران اعتیاد نسبت به واگذاری نظارت بر مراکز ترک اعتیاد به بسیج پزشکی گفت: این اعتراض عادی بوده است، چرا که فرهنگ رایج در کشور نظارت را نمی‌پسندد، اما قطعا به دلیل قاچاق و ورد متادون به بازار سیاه نبوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در بخشی از جامعه تخلف صورت می‌گیرد و قطعا حوزه بهداشت و سلامت هم از چرخه خارج نیست، اما ورود وزارت بهداشت به کنترل مراکز ترک اعتیاد که از سوی نیروی بسیج پزشکی انجام خواهد شد، ربطی به ورود متادون به بازار سیاه از سوی این مراکز ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha