شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 196662

هیچگاه نباید پروتئین از رژیم غذایی حذف شود. این مواد مغذی به احیای سلول‌ها كمك كرده و برای متابولیسم یا سوخت و‌سازبدن مفید است. برای لاغری و در عین حال سالم بودن باید مصرف پروتئین‌های گیاهی افزایش داده شود.

۱۰ منبع گیاهی پروتئین

سلامت نیوز:هیچگاه نباید پروتئین از رژیم غذایی حذف شود. این مواد مغذی به احیای سلول‌ها كمك كرده و برای متابولیسم یا سوخت و‌سازبدن مفید است. برای لاغری و در عین حال سالم بودن باید مصرف پروتئین‌های گیاهی افزایش داده شود.

به گزاش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان با این كار بسیاری از بیماری‌ها از شما دور مانده و پوست و عضلاتتان سالم‌تر می‌مانند. در ادامه با ۱۰ منبع گیاهی پروتئین بیشتر آشنا می‌شوید.


بادام
متخصصان توصیه می‌كنند كه روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ گرم بادام مصرف شود. بادام سرشار از كلسیم، آهن و پروتئین‌های گیاهی است. این ماده غذایی به‌ویژه برای گیاهخواران فوق‌العاده است. علاوه بر این بادام سرشار از سیالیسیلات است كه باعث ساخت اسید سالیسیلیك آسپرین می‌شود.
 
برنج كامل
با وجود اینكه برنج كامل سالم‌تر است اما باید بدانید كه همه انواع برنج‌ها سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند. این ماده غذایی حاوی كربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای متابولیسم بدن است. این نوع برنج را به برنامه غذایی تان افزوده و از فواید آن بهره ببرید.
 

جو دوسر
جو دوسر نیز جزو مواد غذایی فوق‌العاده است. مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌های ضروری موجود در این ماده غذایی ارزش بالایی دارند. جوی دوسر باعث بهبود گوارش، كاهش اسیدهای صفراوی و بهبود عملكرد روده‌ها شده و ایجاد احساس سیری می‌كند.
 
عدس
عدس سرشار از مواد مغذی بوده و یكی از منابع مهم پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. این ماده غذایی برای لاغری به شیوه سالم و همچنین افزایش انرژی بدون دریافت چربی موثر است. با مصرف عدس ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۳، B۶، C و E و همچنین پتاسیم، فسفر، كلسیم، آهن، منیزیم و سدیم به بدن می‌رسد.
 

گردو
گردو را گنجینه مواد مغذی بدانید. گردو بخشی از رژیم مدیترانه‌ای را تشكیل می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌كند چون حاوی اسیدهای چرب سالم است. مصرف منظم گردو و بادام باعث كاهش احساس گرسنگی، كاهش تجمع تركیبات التهاب زا و بهبود خلق و خوی می‌شود.
 

پسته
اگر پسته دوست دارید می‌توانید روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ گرم از آن میل كنید. به این ترتیب انرژی و پروتئین خوبی نصیبتان می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی دور می‌مانید. پسته سرشار از چربی‌های اشباع نشده مونو و پولی است و به كاهش میزان كلسترول خون كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha