اصفهان اولین شهری که حکومت نظامی را به دلیل حمایت از انقلاب اسلامی تحمل کرد سپس با همه وجود پذیرای آوارگان جنگ شد و فرزندان برومندش با هدف برقرار عدالت اسلامی و دفاع از مرزهای کشور عازم جبهه‌ها شدند و بالا‌ترین نسبت شهدا، جانبازان، و ازادگان را دارد.

نامه اعتراض آمیز نماینده اصفهان نسبت به وضعیت آب

سلامت نیوز:اختصاص آب تونل اول و رودخانه زاینده رود به غیرکشاورزان اصفهان ظلمی آشکار است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ حیدرعلی عابدی با انتشار یادداشتی نسبت به وضعیت آب اصفهان اعتراض کرد.

متن این یادداشت که نسخه‌ای از آن برای خبرگزاری خانه ملت ارسال شده است به شرح زیر است:

 اصفهان اولین شهری که حکومت نظامی را به دلیل حمایت از انقلاب اسلامی تحمل کرد سپس با همه وجود پذیرای آوارگان جنگ شد و فرزندان برومندش با هدف برقرار عدالت اسلامی و دفاع از مرزهای کشور عازم جبهه‌ها شدند و بالا‌ترین نسبت شهدا، جانبازان، و ازادگان را دارد.

امروز در دام بلای سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیر‌ها شاهد به تاراج بردن حقوق حقه خود است و معترضین به سیاست‌های غلط کسانی هستند که اغلب آنان پدر یا برادر شهید یا آزاده هستند ولی تحمل بی‌عدالتی بیش از این وجود ندارد.

مردم ورزنه و روستا‌های همجوار که پایین‌ترین روستاهای زاینده رود هستند و بیشترین شهید را تقدیم دفاع مقدس کرده امروز مورد بی‌مهری مسولان استانی و وزارت نیرو متحمل خسارات فراوانی شده‌اند و در یازده سال گذشته هیچ مسئولی حاضر نشده از حقوق حقه این مردم دفاع کند حقوقی که چهارصد سال پیش مرحوم شیخ بهائی (ره) بعنوان حق ابه مشخص کرده و تا یازده سال پیش همه حکومت‌ها و دولت‌ها از حقوق حقه پایین دست‌ها بشدت حمایت می‌کردند امروز مسئولین بی‌تفاوت نظاره‌گر  هستند و اصفهان را با ایجاد بحران بی‌آبی در ورطه نابودی انداخته‌اند.

راه حل بحران اب زاینده رود خیلی پیچیده نیست

با توجه به اسناد تاریخی و مصوبات شورای عالی آب به خصوص سیزدهمین مصوبه آب تونل اول و رودخانه طبیعی متعلق به کشاورزان اصفهان است و گذشته هم نشان داده که وزارت‌خانه‌ها  نتوانسته‌اند مدیریت درست داشته باشند و عدالت را رعایت کنند.

راه حل: مدیریت آب از تونل اول تا تالاب گاو خونی به نمایندگان صنف کشاورزان منطقه بر اساس عرف معمول سپرده شود.

تونل دوم و تونل چشمه لنگان در مدیریت وزارت نیرو باقی بماند

برای کسری آب استان و صنعت و هر جا که وزارت نیرو برنامه دارد به سرعت سد تونل سوم و طرح بهشت آباد به اجرا در بیاید.

در نتیجه اختصاص آب توسط وزارت محترم نیرو به صنعت و سایر استان‌ها از منابعی که وزارت نیرو تامین می‌کند مورد اعتراض مردم فهیم و شریف اصفهان نیست اما اختصاص آب تونل اول و رودخانه زاینده رود به غیر کشاورزان اصفهان غیر قانونی و غیر شرعی و ظلمی آشکار است که مردم اصفهان انتظار دارند با تدبیر ریاست محترم جمهوری این طرح که با مصوبات خود دولت همخوانی دارد به اجرا در بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha