اتاق ستاد هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور اعلام كرد: طی پنج روز اول تعطیلات نوروزی (25 تا 29 اسفند ماه سال 85) اورژانس كشور یك هزار و 332 مورد ماموریت تصادفات جاده‌یی انجام داده است.

انجام هزارو322مورد ماموریت تصادفات جاده‌یی اورژانس درپنج روزاول تعطیلات


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كل ماموریت‌های تصادفی و غیر تصادفی اورژانس طی روز‌های 25 تا 29 اسفند ماه سال گذشته، 16 هزار و 974 ماموریت بوده كه از این تعداد سه هزار و 961 مورد آن تصادفی گزارش شده است.


بنا بر این گزارش، از تعداد ماموریت‌های تصادفی اورژانس یك هزار و 332 مورد ماموریت تصادفات جاده‌یی و مابقی در شهر‌ها صورت گرفته است.


طبق گزارش ستاد هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت، بیشترین آمار ماموریت‌های تصادفی پایگاه‌های اورژانس در روز‌های 28 و 29 اسفند ماه سال گذشته عنوان شده است كه در روز 28 اسفند، 877 مورد ماموریت تصادفی و روز 29 اسفند، 834 مورد ماموریت تصادفی بوده است.

بیشترین ماموریت‌های اورژانس در جاده‌ها در استان‌های تهران، خوزستان، شیراز، مازندران، اصفهان و مشهد انجام شده است.


اورژانس كشور در ایام تعطیلات نوروزی سال 86، 10 مركز امداد هوایی جهت پوشش و امدادرسانی در جاده‌ها در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، شیراز، زاهدان، بندرعباس، سمنان، كرمان و كرمانشاه مستقر كرده است و 50 دستگاه موتور سیكلت امدادی نیز در استان‌های تهران، شیراز، اصفهان و مشهد مشغول امدادرسانی هستند.


طی این مدت یك هزار و 298 پایگاه فوریت‌های پزشكی (584 پایگاه شهری و 675 پایگاه جاده‌یی) مشغول فعالیت هستند و بیش از 11 هزار و 767 نفر پرسنل اورژانس (339 نفر پزشك، دو هزار و 70 نفر كارشناس، پنج هزار و 289 نفر تكنسین و چهار هزار و 69 نفر در قالب اضافه كار) در این پایگاه‌ها فعالیت می‌كنند.


تقویت ناوگان اورژانس 115 با بیش از دو هزار و 123 دستگاه آمبولانس و فعالیت 65 ایستگاه سلامتی (كمپ‌های نوروزی) برای افزایش امنیت خاطر مسافران نوروزی و ارائه خدمات بهداشت و درمان طی این مدت نیز از دیگر اقدامات اروژانس كشور است.


در ایام تعطیلات نوروزی دو هزار قطعه پلاكارد و 300 هزار بروشور‌های اطلاع‌رسانی تهیه و به مردم ارائه می‌شود، همچنین اتاق هدایت عملیات بحران (EOC) نیز به صورت شبانه‌روزی در ایام نوروز خدمات ارائه می‌دهد.


براساس این گزارش، امكانات لازم در تمامی‌ استان‌ها به ویژه در سه استان خوزستان، ایلام و كرمانشاه برای كاروان‌های راهیان نور آماده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha