یکی از دلایلی که باعث ایجاد عدم تمایل دانش‌آموز از رفتن به مدرسه می‌شود، ترس از آن است که در نبود او یکی از والدین بخصوص مادر، دچار تنش یا افسردگی شود که معمولا این حس به دلیل اوضاع ناآرام خانه و درگیری والدین بوجود می‌آید.

ناآرامی محیط خانه از علاقه دانش آموز به رفتن مدرسه می‌کاهد

سلامت نیوز:اوضاع نابسامان خانه، یکی از دلایلی است که باعث عدم علاقه دانش‌آموز از رفتن به مدرسه می‌شود.

سمیرا ایمان نژاد جامعه‌شناس و مشاور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث ایجاد عدم تمایل دانش‌آموز از رفتن به مدرسه می‌شود، ترس از آن است که در نبود او یکی از والدین بخصوص مادر، دچار تنش یا افسردگی شود که معمولا این حس به دلیل اوضاع ناآرام خانه و درگیری والدین بوجود می‌آید.

وی افزود: از دیگر دلایل عدم علاقه کودک برای رفتن به مدرسه، ترس از قلدرها است، که او را آزار دهند و باعث عذاب و استرس فرد می‌شوند، والدین باید این موضوع را جدی بگیرند و به فرزند خود بگویند که قلدرهای مدرسه تا زمانی که بچه‌ها از آن‌ها می‌ترسند، احساس قدرت بیشتری می‌کنند، در نتیجه باید به‌جای ترس، مشکل خود را با اولیای مدرسه مطرح کنند.

ایمان نژاد تصریح کرد: فشار همسالان و رقابت برای شرکت در گروه‌های مختلف، مانند گروه سرود، نمایش و یا تیم ورزشی از دیگر نگرانی‌های بچه‌ها از مدرسه است که والدین باید به آن‌ها یادآوری کنند که مهم نیست همیشه در همه فعالیت‌ها شرکت کنند و موفق باشند، بلکه در انجام کارهای دیگر نیز می‌توانند شرکت و توانایی‌های خود را نشان دهند.

این جامعه شناس گفت: داشتن تنش و استرس از اینکه محیط  مدرسه نابسامان باشد و یا در کلاس درس شرایط غیرمنصفانه‌ای در میان سایر هم‌کلاسی‌ها حاکم شود، از دیگر عوامل عدم تمایل دانش‌آموز از رفتن به مدرسه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha