این " دستگاه های قصور یاب" که از طریق سازمان هایی غیرمرتبط به مانند وزارت رفاه، تولید می شوند، به حتم با اهداف خاصی پایه ریزی شده اند و یه هر روی به ضرر جامعه پزشکی تمام خواهد شد. حال جان سوال اینجاست که :چطور یک فرد عادی می تواند قصور پزشکی را در فلان عمل جراحی تشخیص دهد و گزارش دهد؟

دستگاه های قصور یاب پزشکی،در خدمت اهداف پوپولیستی

سلامت نیوز:خبری را چند روز پیش معاون وزیر رفاه داده است در مورد  " سامانه تشخیص قصور پزشکی" که به مانند بسیاری از سامانه های دیگر ، بسیار غیر حرفه ای طراحی شده است  و البته شاید در خدمت اهداف پوپولیستی ؟!


به گزارش سلامت نیوز این " دستگاه های قصور یاب" که از طریق سازمان هایی  غیرمرتبط به مانند وزارت رفاه، تولید می شوند، به حتم با اهداف خاصی پایه ریزی شده اند و یه هر روی به ضرر جامعه پزشکی تمام خواهد شد. حال جان سوال اینجاست که :


چطور یک فرد عادی می تواند قصور پزشکی را در فلان عمل جراحی تشخیص دهد و گزارش دهد؟
چطور حتی یک پزشک قلب می تواند "قصور پزشکی" ، متخصصی دیگر از جنس خود را در پرونده ای که وی چند وقت روی آن کار کرده و از تمام جزئیات آن باخبر است، کامل تشخیص دهد؟


حال اگر بر فرض تشخیص درست، چقدر زمان باید صرف این موازی کاری های غیر حرفه ای گردد ؟ و چقدر از وقت مردم و سازمان باید تلف شود؟


سوال آخر و مهم اینکه، چطور یک سازمان غیرمرتبط می تواند بیاید که قصور یک سازمان دیگر را تشخیص و احیاناً ترمیم کند؟


آیا درست است که وزارت بهداشت  دیگر سازمان های حول محور سلامت، گزارش سلامت و بهداشتی وزیران رفاه و دیگر وزرات خانه ها را از مردم بگیرند و گزارش دهند ؟!


آیا بهتر نیست به جای تولید سازمان های موازی، نظارت بر همین سازمان هایی که وظیفه آنها رسیدگی به همین مشکلات را بیشتر کنیم ؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha