رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این که سه سال و نیم است که داریم فریاد می زنیم جلوی بلعیده شدن شهر تهران و فضاهای تنفسی این کلان شهر را بگیرید، گفت: در وسط بوستان مادر و در پهنه «جِی»، ۱۱ برج غیر قانونی ساخته شده و هیچ کسی هم به این تخلف آشکار رسیدگی نمی کند.

جلوی بلعیده شدن تهران را بگیرید

سلامت نیوز: رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این که سه سال و نیم است که داریم فریاد می زنیم جلوی بلعیده شدن شهر تهران و فضاهای تنفسی این کلان شهر را بگیرید، گفت: در وسط بوستان مادر و در پهنه «جِی»، ۱۱ برج غیر قانونی ساخته شده و هیچ کسی هم به این تخلف آشکار رسیدگی نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ،محمد حقانی ،رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از شهرک اکباتان که  با حضور شهردار منطقه ۵ و مسئولان این منطقه و حدود ۱۵۰ نفر از اهالی شهرک اکباتان برگزار شد، گفت: شهرک اکباتان، جزیره ای جدا افتاده از تهران نیست و ساکنان این شهرک که با ۶ کیلومتر مربع وسعت، ۱۵ هزار واحد مسکونی را در خود جای داده نیز شهروندان همین کلان شهر هستند و نباید با ۵۰ هزار ساکن این شهرک مانند شهروندان درجه دو رفتار کرد.


حقّانی با بیان این که مصوبات کمیسیون ماده پنج برای احداث و توسعه پروژه مگامال و نیز ساخت فاز نخست و مجوز فاز دوم بیمارستان صارم از ابتدا غلط بوده، تصریح کرد: تعرض به اراضی شهرک اکباتان به ویژه فضای سبز این شهرک تحت هر عنوان خطایی بزرگ است، ضمن این که توسعه پروژه مگامال و ترافیک ناشی از آن و تردد کامیون ها و کامیونت های حمل مصالح، اهالی شهرک اکباتان به ویژه محدوده میدان شهید صارمی را به زحمت انداخته است.


وی با تأکید بر این که طرح جامع شهر تهران، سال ۸۵ تهیه و مقرر شد ۳ ماه بعد طرح تفصیلی ارائه شود اما این ۳ ماه شد ۶ سال و همین تأخیر طولانی، موجب شد بلایی بر سر تهران بیاید که نباید می آمد، اضافه کرد: در همین ۶ سال، اکثر باغات، فضای سبز و اراضی گیاهی که ذخیره گاه های حیاتی شهر تهران محسوب می شدند، بدون حساب و کتاب اِشغال گشته و نابود شدند و به جای آنها ساختمان های سر به فلک کشیده شده و برج ها و مگامال ها سر بر آوردند.
موضوع مشكلات ترافیكی فاز دو، پاركینگ مترو، ساختمان دارالقرآن، اتمام ساختمان مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرك، جلوگیری از توسعه بیشتر پروژه 19 هكتاری مگامال و بیمارستان صارم و فقدان پاركینگ این بیمارستان و نیز رسیدگی به وضعیت فضای سبز، از جمله موضوعات مطروحه از سوی ساكنان این شهرك بود.
حقانی  با بیان این كه حل معضل ترافیكی میدان میوه و تره بار، تعمیر نرده های خراب غرب شهرك، جلوگیری از صدور مجوزهای جدید جهت ایجاد مغازه های تجاری، معضل ترافیكی ورودی های شهرك از كوچه های بیمه، رسیدگی به وضعیت گودبرداری شركت لیزینگ شهر، ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده باغ شرافت و قطع درختان در بلوار اصلی شهرك، از دیگر مسائل طرح شده به وسیله شهروندان شهرك اكباتان بود.


رییس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این كه سه سال و نیم است که داریم فریاد می زنیم جلوی بلعیده شدن شهر تهران و فضاهای تنفسی این کلان شهر را بگیرید، اظهار كرد: در وسط بوستان مادر و در پهنه «جِی»، 11 برج غیر قانونی ساخته شده و هیچ كسی هم به این تخلف آشكار رسیدگی نمی كند.


حقّانی با بیان این كه طرح جامع شهر تهران، طرحی انسان محور است و نباید اجازه داده شود طرح تفصیلی از محورهای طرح جامع عدول كند، تصریح كرد: كمیسیون ماده 5 در دو دولت قبل، كاملاً مسیر غیر قانونی را در پیش گرفت و با تصمیمات غیر اصولی خود كه امروز شاهد آثار و نتایج آن هستیم، بزرگ ترین ضربه را به شهر تهران و شهروندان بی پناه آن وارد نمود.


وی در پایان با تأكید بر این كه نظام اسلامی ما بر آمده از اراده و خواست مردم است و بر اساس رأی و نظر مردم اداره می شود، خاطرنشان كرد: بر این اساس، شهروندان باید بر روی حقوق حقه شهروندی خویش پایداری كنند و با پرسشگری و مطالبه گری از مسئولان، خواسته های بر حق خود را مطالبه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha