در یک کنفرانس بین المللی در لیورپول انگلیس، مدل ایران در مبارزه با ایدز به عنوان الگویی برای مقابله با این بیماری مورد قبول قرار گرفت.

متخصصان بهداشتی در جهان در حال بهره برداری از یک الگوی ایرانی برای مبازه با ایدز در معتادان هستند.
متخصصین شرکت کننده در کنفرانس بین المللی ایدز در لیورپول در حال مطالعه این موضوع هستند که درمانگاههای متادون و برنامه تعویض سوزن در ایران ممکن است الگو و مدلی برای دیگر کشورها از جمله برخی از کشورهای غربی باشد.
 
آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به موفقیت چشمگیر شیوه ایران در مبارزه با ایدز معتادان به هروئین اشاره می کند.
 
دکتر "سید رامین دادفر" مدیر اجرایی سازمان مردم نهاد اداره کننده درمانگاههای متادون و پروژه های تعویض سوزن در ایران می گوید: تغییر در شیوه برخورد ایران با درمان معتادان و نگریستن به این قشر به عنوان بیمار نه جنایتکار، سبب موفقیت در برخورد با ایدز شد و در ایران این درک حاصل شد.
 
آسوشیتدپرس در ادامه می نویسد: حتی در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا و آمریکا برای زندانیان دستیابی به متادون و سوزن های بهداشتی سخت است و در ایالات متحده تا همین اواخر دولت این کشور از برنامه مبادله سوزن نو با یک مورد استفاده شده حمایت نمی کرد.
 
"سوزی مک لین"، یک مشاور ارشد در امور اعتیاد و اچ. آی. وی. در ائتلاف بین المللی ایدز می گوید: ایران قطعاً یک مدل برای جهان در موارد مشخص است. وی در عین حال معتقد است که شیوه مورد استفاده ایران هنوز کامل نیست و باید تدابیری برای توسعه آن اتخاذ شود.
 
"گری استیمسون" (Gerry Stimson) مدیر اجرایی "انجمن بین المللی کاهش تلفات" که از یک درمانگاه متادون در نزدیکی تهران دیدار کرده می گوید: به نظر می رسد که آنها در حال کنترل اچ. ای. وی. هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha