پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵

نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است: افراد مبتلا به افسردگی، بیشتر شكلات می‌خورند.

دكتر ناتالی رز متخصص دانشگاه کالیفرنیا به همراه دستیاران خود رابطه بین مصرف شكلات و خلق وخوی افراد را در بین 931 زن و مرد كه از داروهای ضد افسردگی استفاده نمی‌كردند مورد مطالعه و آزمایش قرار دادند.

شواهد علمی نشان داده است كه تمایل افراد به مصرف شکلات در زمان بروز نشانه‌های افسردگی به مراتب بیشتر است، چون ظاهرا شکلات، خلق آنها را بهبود داده و احساس بهتری در این افراد ایجاد می‌كند.

در پایان این تحقیقات معلوم شد كه افراد افسرده دو برابر بیشتر از افراد سالم شکلات مصرف می‌کردند. گفتنی است، این یافته‌ها در بین زنان و مردان شركت كننده یكسان بوده است.

این تحقیق جدید در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، همه ما در طول زندگی در دوره‌های کوتاه یا طولانی مدت احساس غم و اندوه را خصوصا در هنگام از دست دادن همسر و یا نزدیکان، هنگام کار و یا از دست دادن آن تجربه کرده‌ایم و قادر به مقابله با این حوادث هستیم. اما زمانی که این اندوه، بیش از اندازه و پایدار و عمیق باشد، ممکن است منجر به بروز بیماری افسردگی شود.

امروزه علم شناخت فعل و انفعالات بیوشیمیایی در مغز یا تغییرات شیمیایی در مسیرهای عصبی که اصطلاحا انتقال دهنده‌های عصبی نامیده می‌شوند، در ایجاد آثار بیماری افسردگی نشان داده است که این تغییرات شیمیایی خود را بصورت علائمی‌ همچون تغییر خلق، کاهش اشتهاء، تحریک پذیری، خستگی مفرط و بی‌علاقگی نمایان می‌سازد.

گفتنی است، دانشمندان علم ژنتیک نیز ژن خاصی را كه عامل بروز این بیماری باشد، معرفی نمی‌کنند بلکه معتقدند؛ ترکیبی از ژنهای مختلف، شخص را مستعد ابتلا به این اختلال می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha