پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 19687

رئیس جامعه معلولان ایران از مسئولان برای نجات یک معلول 96 درصد که به دلیل به اجرا گذاشتن مهریه از سوی همسرش در دادگاه تجدیدنظر به زندان محکوم شده استمداد طلبید.

علی همت محمودنژاد در گفتگو با مهر در مورد پرونده این معلول گفت: این فرد به دلیل معلولیت 96 درصد در حالی که با اظهار نظر صریح پزشک زندان قادر به حضور در زندان نیست باید تا 20 اردیبهشت خود را به زندان معرفی کند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان تاکید کرد: این حکم در حالی صادر شده که در دین مبین اسلام مجازات باید متناسب با توان جسمی فرد باشد و پزشک متخصص زندان و مسئولان زندان نیز با توجه به مشکلات جسمی "عماد مطالبی" برای نگهداری وی اظهار ناتوانی کرده اند.

وی با توجه به وضعیت جسمی این فرد معلول و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده بیگانگان با ابزارهای حقق بشر از رئیس قوه قضائیه خواست تا شخصا پرونده عماد مطالبی را مجددا مطالعه کند.

عماد مطالبی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: یک هفته پس از مراسم عقد همسرم مهریه خود را که 500 سکه طلا بود به اجرا گذاشت و با شکایت وی محکوم به پرداخت مهریه شدم به طوری که قرار شد هر چهار ماه یکبار یک سکه پرداخت کنم اما با شکایت مجدد وی دادگاه تجدید برگزار شد.

وی ادامه داد: حکم دادگاه تجدید نظر این بود که 50 سکه را در ابتدا و هر سه ماه یکبار نیز یک سکه پرداخت کنم و چون توانایی پرداخت این تعداد را نداشتم به زندان محکوم شدم.

این معلول گفت: پس از گذشت چند روز از حبس بر اساس اعلام کمیسیون پزشکی و متخصصین مغز و اعصاب زندان مبنی بر این که توانایی تحمل زندان را ندارم و باید به طور مرتب فیزیوتراپی شده و تحت درمان قرار گیرم به بنده مرخصی داده اما قرار شد پس از مدتی مجددا به زندان بازگردم.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در پایان گفتگو با مهر گفت: این انجمن از تمام ظرفیتهای مادی و معنوی خود برای رهایی عماد مطالبی از زندان استفاده می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha