معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی آموزش‌وپرورش گفت: بیمه تکمیلی فرهنگیان از اول مهر با شرکت آتیه‌سازان حافظ به روش صندوقی تمدید شده است.

بیمه تکمیلی فرهنگیان از اول مهر تمدید شد/افزایش تعهدات درمان برخی بیماری‌ها

سلامت نیوز:معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی آموزش‌وپرورش گفت: بیمه تکمیلی فرهنگیان از اول مهر با شرکت آتیه‌سازان حافظ به روش صندوقی تمدید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،اکبر حاجیلو با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 600 هزار فرهنگی و خانواده آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، اظهار کرد:‌ قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال تحصیلی جدید از اول مهر تمدید شده است و حق بیمه به ازای هر نفر 37 هزار تومان است که 50 درصد از حقوق فرهنگیان کسر خواهد شد و 50 درصد را آموزش‌وپرورش واریز می‌کند.

وی در رابطه با تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: تعهدات در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و  تعدادی از بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه به مجموع تعهدات اضافه شده است که سقف ندارد.

معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ بیماری‌های خاص بدون فرانشیز در نظر گرفته شده است و هزینه داروها نیز به طور کامل پرداخت می‌شود که امسال در تعهدات بیمه تکمیلی این مسئله را پررنگ‌تر دیده‌ایم.

حاجیلو در پاسخ به این پرسش که فرهنگیان از عدم واریز هزینه‌‌ها در مراکزی که طرف قرارداد نیستند، خبر می‌دهند، گفت:‌ در درمانگاه‌های طرف قرارداد، درمان فرهنگیان رایگان است، در مراکزی که طرف قرارداد نیست، فرهنگیان با ارائه فاکتور طی مدت 25 روز هزینه خود را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: بر اساس مدارک موجود به طور متوسط روزانه بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت به حساب بیمه شدگان واریز می‌شود و حدود 200 نفر از بیمه شدگان ما خسارتی بالای 50 میلیون تومان داشتند همچنین در مجموع هزینه‌های واریزی به حساب بیمه‌شدگان 58 درصد هزینه‌ سرپایی و 42 درصد هزینه بستری بود.

حاجیلو عنوان کرد:‌ هر یک از فرهنگیان که تمایل ندارند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند 1.5 ماه فرصت دارند تا انصراف دهند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha