دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 196911

افراد چاق، نسبت به سایرین، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های روحی روانی، از جمله افسردگی قرار دارند.

این مشکل روحی دامن افراد چاق را می گیرد

سلامت نیوز:افراد چاق، نسبت به سایرین، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های روحی روانی، از جمله افسردگی قرار دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛حافظ باجغلی روانپزشک درباره رابطه‌ بین چاقی و افسردگی عنوان کرد: چاقی و افسردگی رابطه‌ی تنگاتنگ و متقابلی دارند که درصورت ابتلا به هرکدام، ریسک ابتلا به دیگری هم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تاثیر افسردگی در بروز چاقی بیان کرد: افسردگی معمولا با کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن همراه است، اما در نوعی از افسردگی که به آتی‌پی مشهور بوده و بیشتر در خانم‌ها و در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال شیوع دارد،، فرد دچار اشتهای کاذب، پرخوری، پرخوابی و در نتیجه با اضافه وزن و چاقی مواجه می‌شود.

این روانپزشک با بیان اینکه اختلالات افسردگی با اختلال خوردن همراه است، اظهار داشت: گاهی فردی که دچار اختلالات افسردگی می‌شود، برای مقابله و سرکوب اضطراب خود، دچار پرخوری عصبی و در نتیجه اضافه وزن و چاقی می‌شود که معمولا پس از پرخوری عذاب وجدان پیدا می کند.

وی با اشاره به کاهش انرژی و انگیزه در افراد افسرده، بیان کرد: در این افراد به دنبال کاهش انرژی و انگیزه از میزان تحرک کاسته شده و فرد دچار اضافه وزن و چاقی می‌شود.

باجغلی در خصوص رابطه‌ی بین چاقی و افسردگی، اظهار داشت: افراد چاق به خصوص کودکانی که در سنین آموزش قرار دارند،، به دلیل فیزیک بدنی خاصشان، مورد انگ قرار می گیرند و از جمع همسالان خود دور شده و دچار بی‌انگیزگی و افسردگی می‌شوند‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha