پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 19693

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه تاکنون به بحث ایمنی و بهداشت حرفه ای توجه نشده است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع ایجاد دوره بهداشت حرفه ای از سوی شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم ابلاغ شد.

علیرضا رهایی در مراسم افتتاح دومین همایش ملی ساماندهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای افزود: متاسفانه تاکنون مطالعاتی در زمینه بهداشت و ایمنی حرفه ای در محیط های علمی و صنعتی صورت نگرفته این در حالی است که در کارگاه های صنعتی بیشترین تلفات به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی است.

وی با بیان اینکه این مشکل نیز در دانشگاه ها وجود دارد، اظهار داشت: در محیط های آزمایشگاهی به دلیل انتشار بخارهای زیان آور مشکلاتی به وجود می آید که لازم است به این موضوع پرداخته شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: از این رو بر اساس پیشنهاد دانشگاه ها و وزارت بهداشت، از سوی شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم راه اندازی دوره HSE ( ایمنی و بهداشت حرفه ای) ابلاغ شد تا مقدمه ای برای ورود به موضوع بهداشت حرفه ای باشد و به دنبال آن بحث های محیط زیست مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث توسعه پایدار و محیط زیست از موضوعات بین المللی است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که این بحث در بسیاری از موضوعات فنی و مهندسی مطرح است، محیط زیست را به عنوان یک درس ثابت معرفی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha