معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سالجاری حدود ۲۰۰۰ نفر پزشک متخصص در ۲۷ رشته تخصصی در ۳۷۸ شهر و ۵۷۰ بیمارستان توزیع می شود که از این تعداد حدود ۱۶۰۰ پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می شوند.

اعلام نتایج توزیع فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی پزشکی/ اعزام بیش از 2 هزار متخصص به مناطق محروم

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سالجاری حدود ۲۰۰۰ نفر پزشک متخصص در ۲۷ رشته تخصصی در ۳۷۸ شهر و ۵۷۰ بیمارستان توزیع می شود که از این تعداد حدود ۱۶۰۰ پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمد آقاجانی گفت: بر این اساس فرایند ثبت نام فارغ التحصیلان رشته های تخصصی پزشکی از تاریخ 19 مهرماه در سایت توزیع نیروی متخصص آغاز شد و محل خدمت فارغ التحصیلان متعهد عام رشته های تخصصی پزشكی شب گذشته اعلام شد.


وی افزود: محل خدمت فارغ التحصیلان مطابق با دستورالعمل توزیع نیروهای تخصصی و براساس سهمیه دانشگاهها، انتخاب های انجام شده، امتیازات مكتسبه افراد و پس از كسر متعهدین خاص از سهمیه كل توسط نرم افزار تعیین شده است .

 

معاون درمان تاکید کرد: متخصصین اعم از متعهدین عام، متعهدین خاص و مستخدمین رسمی می بایست جهت تعیین شهر محل خدمت و تاریخ شروع به كار با معاونت درمان دانشگاه محل خدمت هماهنگی های لازم را بعمل آورده و شروع به کار نمایند.
وی با بیان اینکه توزیع این نیروهای تخصصی در کشور میزان قابل توجهی از نیازهای درمانی هموطنان را تامین می‌کند، گفت: همچنان در برخی رشته‌های تخصصی با کمبود مواجهیم و در برخی رشته‌ها مانند رادیولوژی، ارتوپدی و جراحی اعصاب کمبود شدیدی داریم. در عین حال بیشترین تعداد متخصصینی که توزیع می‌شوند در رشته‌های داخلی بزرگسالان، داخلی کودکان و زنان و زایمان هستند.

معاون درمان در پایان گفت:  بر این اساس تمام تلاش همکاران ما بر این بوده که با نیروهای موجود حداکثر پوشش خدمات درمانی را در سطح کشور فراهم کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha