ایندیپندنت گزارش داد: نیمی از بیمارستانهای انگلیس به علت بحران مالی تعداد تخت های خود را کاهش می دهند.

بحران مالی در بیمارستان های انگلیس

سلامت نیوز:در سال دو هزار و پانزده، ان اچ اس بزرگترین کسری بودجه خود را تجربه کرد که دو میلیارد و چهارصد میلیون پوند بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایندیپندنت گزارش داد: نیمی از بیمارستانهای انگلیس به علت بحران مالی تعداد تخت های خود را کاهش می دهند.

این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: گزارش های منتشر شده حاکی است تقریبا نیمی از مقامات اداره بهداشت و درمان انگلیس موسوم به «ان اچ اس» در حال تدوین طرح هایی برای کاهش تعداد تخت های بیمارستانی و یک سوم آنها نیز در حال برنامه ریزی برای تعطیل کردن بخشهای اورژانس هستند.

این ارقام نشان دهنده فشارهای فزاینده بر منابع بخش بهداشت است زیرا ان اچ اس با فشارهای مالی بی سابقه ای رو به رو است.

این موضوع در پی نظرسنجی از گروه های درمانگاهی مرتبط با طرح کاهش خدمات طی هجده ماه آینده مشخص شده است. نظرسنجی ها نشان می دهد، از هر پنج نفر یک نفر می گوید انتظار تعطیل شدن خدمات بخش مشاوره زایمان را دارد. همچنین انتظار می رود فرصت های شغلی در یک چهارم بیمارستان ها با کاهش مواجه شود و یک چهارم از بخش های دندانپزشکی نیز تعطیل شود.

در سال دو هزار و پانزده، ان اچ اس بزرگترین کسری بودجه خود را تجربه کرد که دو میلیارد و چهارصد میلیون پوند بود. در ژوئیه امسال، کمیته ای متشکل از نمایندگان پارلمان انگلیس به این نتیجه رسید که جرمی هانت، وزیر بهداشت این کشور، وعده های خود را در زمینه تخصیص بودجه زیر پا گذاشت. این کمیته ادعا کرد او «در حال گمراه کردن افکار عمومی بر سر موضوع اصلاحات است.»

آنها خاطرنشان کردند، بر خلاف ادعاهای دولت مبنی بر اینکه در حال تزریق بودجه اضافی بالغ بر هشت میلیارد و چهارصد میلیون پوند به ان اچ اس است، رقم واقعی احتمالا کمی بیش از چهار و نیم میلیارد پوند است.

این کمیته ادعا کرده است، دولت انگلیس از تعریفی متفاوت برای محاسبه کردن ارقام استفاده می کند که سبب می شود این هزینه ها بیشتر از رقم واقعی به نظر آید.

سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس گفت:‌ «ما می دانیم ان اچ اس تحت فشار قرار دارد و ما برای تضمین استانداردها در زمینه بهداشت در آینده باید این نظام را به روز کنیم .»

او همچنین گفت:‌ «ان اچ اس در حال استفاده از طرح های تحول برانگیز برای کمک به اجرای این تغییرات است. هیچ گونه تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است و این هدف بدون رایزنی های محلی محقق نمی شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha