دومین همایش ملی ساماندهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌یی از روز چهارشنبه به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی امیركبیر آغاز به كار كرد.

دكتر رضاخانی جزنی - دبیر علمی این همایش - كه در مراسم افتتاحیه سخن می گفت، اظهار داشت: در این همایش حدود 112 مقاله دریافت شد كه از این تعداد، 48 مقاله در قالب سخنرانی و 43 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شوند.

وی خاطرنشان كرد: براساس قطعنامه پایانی نخستین همایش ملی ساماندهی مدیریت و بهداشت حرفه ای كه در سال 83 برگزار شد، دبیرخانه دائمی همایش در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ایجاد شد اما زمانی كه دبیرخانه ثابت ایجاد می‌شود باید تا حدی فرابخشی باشد و بر دانشگاه ها و سازمان های مختلف نظارت داشته باشد. بر همین اساس در مذاكراتی كه با دانشگاه صنعتی امیركبیر انجام دادیم، مقرر شد كه این دبیرخانه یا در دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی و یا دانشگاه امیركبیر ایجاد شود تا سالیانه محورهای مشخصی را دنبال كند.

رضاخانی خاطر نشان كرد: برنامه دبیرخانه این است كه علاوه بر برگزاری سالیانه همایش ها در طول سال نیز كارگاه هایی را برگزار و در چارچوب آن فرهنگ سازی را در جامعه ایجاد كند.

گفتنی است، مدیریت و ساماندهی، آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی،‌ سلامت منابع انسانی و فعالیت های پزشكی، فعالیت های مهندسی، ایمنی و حوادث ناشی از كار، فعالیت های زیست محیطی و اقتصاد سلامت و مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست از جمله محورهای دومین همایش ملی ساماندهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه یی هستند.

طی دو روز برگزاری این همایش، 10 كارگاه با موضوعات «مدیریت HSE در دانشگاه ها، مراكز تحقیقاتی و صنایع كشور»، «‌ایمنی و حوادث ناشی از شغل در محیط های صنعتی و آموزشی»، «‌طب كار و بهداشت حرفه‌یی در دانشگاه ها، مراكز تحقیقاتی و صنایع كشور»،‌ «كارگاه آموزشی محیط زیست در فولاد و صنایع وابسته»، «مدیریت ریسك و نرم افزارهای آموزشی در محیط های شغلی»، «‌نوبت كاری و برنامه ریزی آن در صنایع»، « قوانین، مقررات و مدیریت بهداشت،‌ایمنی و محیط زیست»، « صنعت بیمه و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای»، «‌اقتصاد خرد و كلان و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای در صنایع و دانشگاه ها» و «كارگاه پدافند غیرعامل(مدیریت بحران ) در صنایع» برگزار می شود.

دومین همایش ملی ساماندهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌یی طی روزهای 8 و 9 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha