دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 196971

«بی اختیاری در ادرار» یکی از بیماری‌های ناخوشایند و مستأصل‌کننده‌ای است که برخی از کودکان را مبتلا و والدین را ناراحت می‌کند.

بی اختیاری ادراری در کودکان را جدی بگیرید

سلامت نیوز: «بی اختیاری در ادرار» یکی از بیماری‌های ناخوشایند و مستأصل‌کننده‌ای است که برخی از کودکان را مبتلا و والدین را ناراحت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، بسیاری از والدین همواره از بی‌اختیاری ادرار کودک در هنگام خواب شکایت می‌کنند، اما بروز آن در روز را به حساب شیطنت یا تنبلی کودک می‌گذارند و فکر می‌کنند با بالا رفتن سن رفع می‌شود. این درحالی است که دبیر علمی کنگره بین‌المللی نورویورولوژی، بی‌اختیاری ادرار در روز را بسیار جدی می‌داند.

دکتر مهری مهراد می‌گوید: بیماری بی‌اختیاری ادرار مربوط به سن خاصی نیست و همه افراد جامعه را در سنین مختلف مبتلا می‌کند.این ارولوژیست می‌افزاید: معمولاً این بیماری در کودکان بعد از سن تکمیل عصبی، عضلانی مثانه خود را به شکل شب ادراری نشان می‌دهد. درمان این بیماری بعد از 7 سالگی، توسط متخصص اورولوژی و با روش‌های جدید درمانی صورت می‌گیرد. اما بهتر است بدانید اگر کودک در روز هم دچار بی‌اختیاری ادرار شود موضوع به سادگی شب ادراری نیست و با یک مشکل حاد در کودک مانند اختلال مادرزادی در کلیه، حالب و مثانه مواجه خواهیم بود.

نکته مهم این است که اگر مشکل سریع‌تر تشخیص داده شود قابل درمان است.وی در خاتمه توصیه می‌کند: والدین لباس کودک را در طول روز بررسی کنند و درصورت نمناک بودن لباس وی و بی‌اختیاری ادراری حتی به میزان ناچیز به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha