جانشین مدیریت بحران استان کرمان گفت:مدارس زرند برای کاهش استرس دانش آموزان ناشی از زمین لرزه های اخیر امروز تعطیل است.

مدارس زرند امروز تعطیل است/ احتمال فعال شدن گسل جدید در زرند

سلامت نیوز: جانشین مدیریت بحران استان کرمان گفت:مدارس زرند برای کاهش استرس دانش آموزان ناشی از زمین لرزه های اخیر امروز تعطیل است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، سیف الهی جانشین مدیریت بحران استان کرمان  با اشاره به وقوع زلزله های متعدد در زرند کرمان گفت: با توجه به وجود یک گسل در اطراف شهر زرند،هر چند سال یکبار این گسل فعال شده و زمین لرزه هایی را به وجود می آورد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم استحکام بخشی در گذشته با زلزله های 5.5 ریشتر نیز شاهد تلفات بودیم. در حال حاضر 20 هزار واحد مسکونی در  شهرستان زرند وجود دارد که نیمی از آنها با وام های دریافتی مقام سازی شده است. اما 10 هزار واحد مسکونی غیر ایمن در شهرستان زرند وجود دارد.

جانشین مدیریت بحران استان کرمان در مورد زلزله های اخیر گفت: براساس اعلام موسسه ژئو فیزیک احتمال دارد زمین لرزه های اخیر زرند به علت وجود گسل جدیدی باشد که در حال حاضر تحقیقات در اینباره ادامه دارد.

سیف الهی با اشاره به تعطیلی مدارس در روز سه شنبه گفت: تمامی مدارس برای کاهش استرس دانش آموزان و پیش بینی احتیاطی امروز تعطیل هستند و با صلاحدید مدیران، آنها می توانند فردا را نیز تعطیل اعلام کنند.

به گفته وی از امروز چادرهای اسکان امدادی به صورت امانت در اختیار مردم شهر قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha