مدیر تولید فراورده های نوترکیب بر پایه سلولهای جانوری انیستیتو پاستور ایران از تجاری سازی داروهای نوترکیب خبر داد و گفت: این موسسه موفق به تولید چهار داروی نوترکیب شده است که به منظور تجاری سازی آن اقدام به ثبت آنها در کشورهای مورد نظر کردیم.

هومن کاغذیان در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیتهای این موسسه در تولید داروهای نوترکیب بر پایه سلولهای جانوری افزود: در حال حاضر چهار فراورده واکسن هپاتیت B، ارتیروپویتین نوترکیب انسانی، آلفا اینترفرون 2B و استرپتوکیناز تولید شده است.

وی به کاربردهای این داروها اشاره کرد و ادامه داد: داروی استرپتوکیناز برای درمان سکته قلبی مورد استفاده قرار می گیرد و ارتیروپویتین نوترکیب انسانی نیز با تحریک گیرنده های خود در سلولهای مادر مولد گویچه های قرمز در مغز استخوان، تکثیر و تمایز اریتروئیدها را تحریک می کند و بر این اساس برای درمان کم خونی ناشی از نارسایی مزمن کلیوی در بیماران دیالیزی کاربرد دارد.

مدیر تولید فراورده های نوترکیب انیستیتو پاستور با تاکید بر اینکه این چهار دارو مراحل اخذ مجوز از وزارت بهداشت را برای توزیع در بازار طی می کنند اظهار داشت: به زودی با راه اندازی واحد تجاری سازی در نظر است تا در کشورهای دیگر نیز به ثبت برسد.

وی در این باره توضیح داد: برای صدور داروهای تولید شده در کشور باید آن دارو در کشور مورد نظر به ثبت برسد از این رو در پی درخواست برخی از کشورها برای صدور و یا انتقال دانش فنی داروهای نوترکیب اقدام به ثبت داروی اریتروپویتین در برخی از کشورهای همسایه و منطقه کردیم.

کاغذیان در عین حال خاطرنشان کرد: علاوه بر این در جهت انتقال تکنولوژی چهار داروی واکسن هپاتیت B، ارتیروپویتین نوترکیب انسانی، آلفا اینترفرون 2B و استرپتوکیناز اقدام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha