معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در طول سال‌های اخیر مسمومیت با قرص برنج بیش از ۲۰ درصد در کشور رشد داشته است و این در حالی است که از سال ۷۴ فروش و توزیع قرص برنج در کشور ممنوع شده است.

افزایش 20 درصدی مسمومیت با قرص برنج در کشور

سلامت نیوز:معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در طول سال‌های اخیر مسمومیت با قرص برنج بیش از ۲۰ درصد در کشور رشد داشته است و این در حالی است که از سال ۷۴ فروش و توزیع قرص برنج در کشور ممنوع شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر محمدرضا صابری افزود: ۲۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت‌ها مربوط به مسمومیت با انواع سموم مانند قرص برنج یا منواکسید کربن، ۱۴ تا ۱۶ درصد مربوط به مسمومیت‌های دارویی و سایر مرگ ومیرها ناشی از انواع دیگر مسمومیت‌ها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مرگ‌های ناشی از مسمومیت مواد مخدر به سمت روانگردان‌ها سوق یافته است، یادآور شد: در شش ماهه ابتدای امسال ۱۳۵ نفر بر اثر مصرف روان گردان‌ها در کشور فوت کرده‌اند که این میزان در سال‌های ۹۴ و ۹۳ به ترتیب ۲۳۹ و ۴۲۱ نفر بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: بیمارستان امام رضا (ع) مشهد دومین مرکز در کشور است که بیشترین مراجعان مسمومیت با قرص برنج یا فسفید آلومینیوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

صابری ادامه داد: در طول سال‌های اخیر مسمومیت با قرص برنج بیش از ۲۰ درصد در کشور رشد داشته است و این در حالی است که از سال ۷۴ فروش و توزیع قرص برنج در کشور ممنوع شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرص‌های برنج موجود به صورت قاچاق وارد شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha