سارق جوانی که بعد از بیهوش کردن و سرقت از افراد شهرستانی در پایانه های شهری متواری می شد ، دستگیر شد .

دستگیری سارقی که با آبمیوه مالباختگان را بیهوش می کرد

سلامت نیوز: سارق جوانی که بعد از بیهوش کردن و سرقت از افراد شهرستانی در پایانه های شهری متواری می شد ، دستگیر شد .

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ؛ 18 مهر ماه جاری بود که ماموران کلانتری 209 پایانه غرب در جریان سرقت از یکی از مسافران در پایانه شدند .

این مسافر به مأمورین گفت : در فضای سبز ترمینال در حال استراحت بودم که فردی به سمت من آمد و خودش را مسافر  با نام فرشید معرفی کرد .
وی افزود : این فرد از من خواست که مراقب ساک و وسایلش باشم تا نوشیدنی خریداری کند، زمانیکه بازگشت در دستانش دو بطری نوشیدنی بود و یکی از آنها را به من تعارف کرد در ابتدا نمی پذیرفتم تا اینکه با اصرار عجیب او روبرو شدم  و بالاخره تعارفش را پذیرفتم . پس از خوردن نوشیدنی دیگر متوجه هیچ موضوعی در اطراف خود نشدم و بیهوش روی زمین افتادم . با صدای نگهبان فضای سبز از خواب بیدار شدم و کسی در کنارم نبود و متوجه شدم فرشید مرا بیهوش کرده است و با مجبور کردنم برای خوردن آن نوشیدنی چنین بلایی را سرم آورده است . به کیف و جیب هایم که توجه کردم متوجه شدم یک گوشی سامسونگ به همراه تمامی اموالم را از من سرقت کرده اند " .


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف به شیوه بیهوشی" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 ، پرونده در اختیار پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی شخصی شدند که گوشی تلفن همراه مسروقه را از به صورت دستی ، از یکی از دوستانش خریداری کرده بود ؛ در ادامه و با انجاتم تحقیقات از این شخص ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام بهشاد ( 37 ساله ) با سه سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر و سرقت بعنف به شیوه بیهوشی شدند که آخرین بار ، در تیرماه سال گذشته و پس از اتمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود . 


با شناسایی تصویر "بهشاد" توسط شاکی پرونده ( مالباخته ) ، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت اعضای خانواده ی متهم در شهرستان کرج اطلاع پیدا کردند که "بهشاد" بواسطه اعتیاد شدید به موادمخدر از سوی خانواده اش طرد و در حال حاضر بلامکان است ؛ با اقدامات پلیسی ، سرانجام محل تردد بهشاد در پارک لاله شناسایی و کارآگاهان در اواخر مهرامسال موفق به دستگیری وی شدند .


"بهشاد" پس از انتقال به پایگاه پنجم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با مالباخته ، صراحتا به دهها فقره سرقت های بعنف به شیوه بیهوشی از مسافران پایانه های مسافری شهر تهران و همچنین رهگذران و شهروندان حاضر در پارک های سطح شهر تهران اعتراف کرد .


متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " 11 سال در زندان بودم. پس از آزادی تصمیمم را گرفتم و به دنبال کاری آبرومند رفتم. مدتی گذشت و دوباره بیکار و معتاد شدم. برای جور کردن پول اعتیاد و گذران زندگی این کار را شروع و از مسافران غریب و تنها سرقت کردم. من سرقت هایم را طبق روال گذشته در پایانه های غرب، جنوب و در پارک ها و فضای سبز آغاز کردم. با تهیه نوشیدنی مسموم ( عمدتا دوغ ) آنرا به افراد تعارف می کردم. پس از بیهوش شدن افراد تمام اموال ارزشمند آنها را می دزدیدم. گوشی های تلفن همراه را به دو مالخر در منطقه مولوی می فروختم . موبایل های ساده را 50 هزار تومان و هوشمندها را تا دویست هزار تومان می خریدند " .


سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ گفت: " با توجه به اعتراف صریح متهم مبنی بر دهها فقره سرقت به شیوه بیهوشی و با توجه به هماهنگی های قضایی صورت گرفته ، متهم با صدور قانونی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفته است " .


رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت به شیوه بیهوشی و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان پرونده ، دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است لذا از همه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شدند خواسته می شود تا برای  پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha