سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 197087

این سامانه ابتدا شمال غرب و شمال و به تدریج استان های غربی و مرکزی را فرامی گیرد و در ادامه به شمال شرق هم نفوذ خواهد کرد . همزمان با فعالیت سامانه بارشی ، دما نیز کاهش چشمگیری می یابد .

ورود سامانه بارشی قوی/ هشدار درباره تندباد

سلامت نیوز:سامانه بارشی قوی از بعد از ظهر امروز بیشتر نقاط کشور را در بر می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این سامانه ابتدا شمال غرب و شمال و به تدریج استان های غربی و مرکزی را فرامی گیرد و در ادامه به شمال شرق هم نفوذ خواهد کرد . همزمان با فعالیت سامانه بارشی ، دما نیز کاهش چشمگیری می یابد . چهارشنبه و پنجشنبه کاهش 12 درجه ای دما پیش بینی شده است . فردا در پایتخت هم کاهش دما محسوس خواهد بود . هواشناسی از وزش باد شدید در استان های همدان و مرکزی خبر داد. در چند ساعت آینده این شرایط در استان های قزوین، البرز و تهران پیش بینی می شود.
تندباد با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت جان یک تن را در پیرانشهر را گرفت.
امیر سرکرده  با  بیان اینکه صبح امروز از شهرهای آستارا، رشت،‌ تالش و ماکو بارش باران گزارش شده است افزود: سامانه بارشی قوی از بعدازظهرامروز اکثر نقاط کشور را در بر می گیرد.
وی گفت: این سامانه از سامانه های بارشی قوی تر است.
سرکرده افزود: از امشب باید منتظر بارش ها در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران باشیم.
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این سامانه بارشی در استان ها غربی و مرکزی کشور مانند کردستان، ایلام،‌ کرمانشاه، شمال خوزستان، بخش هایی از استان های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، مرکزی و دامنه جنوبی البرز یعنی استان های زنجان، البرز، قزوین، تهران، مرکزی و شمال سمنان را در برمی گیرد.
وی با بیان اینکه کاهش فوق العاده دما را درروزهای آینده شاهد خواهیم بود گفت: کاهش 12 درجه ای دما را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پیش داریم.
سرکرده با اشاره به اینکه این سامانه بارشی وزش باد هم در بر دارد افزود: برای فردا در استانهای غربی و استانهای جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این سامانه بارشی بتدریج در استانهای شمال شرق کشور نفوذ خواهد کرد که بارش باران در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می شود.
وی ازمواج بودن دریای خزر و خلیج فارس در روزهای آینده خبر داد.
سرکرده تصریح کرد: غباری روی کشور عراق شکل گرفته است که با غلظت کمتر در استانهای غربی امروز دیده خواهد شد و باعث کاهش کیفیت هوا در این استانها خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز دمای هوای تهران 24 درجه سانتیگراد است گفت: فردا در پایتخت باید منتظر کاهش فوق العاده دمای هوا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha