شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 19709

یك چشم پزشك با بیان این كه خشکی چشم یکی از شایع‌ترین مراجعه افراد به درمانگاه چشم پزشکی است، گفت: این بیماری زنان را بیشتر مبتلا می‌کند.

دكتر مهدی حسینی در گفت وگو با ایسنا، گفت:خشکی چشم ناشی از تغییر در کیفیت و کمیت اشک چشم است و می‌تواند افراد را در همه گروه‌های سنی مبتلا کند، اما شیوع آن در افراد مسن‌تر بیشتر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علایم این بیماری ممکن است از سوزش و خارش خفیف چشم در موقع انجام کارهای چشمی تا ایجاد سوراخ قرنیه در موارد خیلی شدید متغییر باشد؛ چرا که وظیفه اصلی اشک چشم، مرطوب نگه داشتن و شستشوی مداوم سطح کره چشم و رساندن اکسیژن و مواد غذایی به قرنیه است که با هربار پلک زدن، لایه اشکی روی چشم گسترده می‌شود.

حسینی عوامل این بیماری را بالا رفتن سن، آب و هوای خشک، کار طولانی مدت با كامپیوتر، تغییرات هورمونی، مصرف داروهای آنتی هیستامین و ضدافسردگی برشمرد و گفت: سوزش، خارش، ریزش اشک، احساس وجود شن در چشم، تاری دید و قرمزی از علایم مهم خشکی چشم محسوب می‌شود که این علایم بعد از کار طولانی با چشم تشدید می‌شود.

وی توصیه کرد: مصرف مایعات کافی، پرهیز از دود سیگار، خودداری از مالیدن چشمها و پلک زدن به هنگام کار با كامپیوتر در زمان طولانی مدت می‌تواند از عوامل تخفیف این بیماری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha