استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه برخوردار نبودن جامعه از رفاه اجتماعی مهمترین دلیل افزایش استفاده جوانان ایرانی از مواد آرایشی است، گفت: برنامه های انگیزشی به این مفهوم که جوان را به فعالیت وادار کند برای آنان در نظر گرفته نشده است.

دکتر هادی معتمدی در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اینکه جامعه ما جامعه ای کاملا جوان محسوب می شود همین امر باعث شده که در مواردی مانند جراحی بینی و استفاده از لوازم آرایشی در میان کشورهای دنیا در رده های اول قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مکان خاصی برای تفریح و ورزش جوانان وجود ندارد، گفت: همین امر باعث می شود که جوانان اوقات بیکاری خود را در خانه به بطالت بگذرانند.

به گفته این کارشناس امورآسیبهای اجتماعی، برنامه ریزی انگیزشی به این مفهوم که انسان را به فعالیت وادار کند برای جوانان در نظر گرفته نشده و هنگامی که انگیزه در فرد وجود ندارد سعی می کند به اقدامات بیهوده ای مانند استفاده از لوازم آرایش دست بزند که نه تنها برای آنان منفعتی ندارد بلکه در دراز مدت نیز باعث بروز مضرات پوستی می شود.

معتمدی اظهار داشت: متاسفانه از سوی مسئولان کشور برنامه ریزی درستی برای رفاه اجتماعی جوانان انجام نشده و به همین دلیل است که شاهد بروز مشکلات و آسیبهای اجتماعی از جمله فرار از خانه، افزایش بی مبالاتی جنسی و...هستیم.

مدیرکل اسبق آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی به نبود متولی رفاه اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی عملا هیچ اقدام و برنامه ریزی مناسبی برای رفاه اجتماعی جوانان انجام نداده است.

وی گفت: دلیلی که باعث شده جوانان به سمت انتخاب های شخصی روی آورند این است که از والدین تا مسئولان همه بیشتر به دنبال نصیحت کردن هستند تا نیازسنجی روحی و روانی آنان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha