بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، این موضوع مشخص شد كه نرخ مرگ و میر بزرگسالان در دو كشور «ایسلند» و «قبرس» بسیار پایین است؛ چرا كه در هر دو كشور، مردم از رژیم غذایی سالم و شرایط جوی مساعد برخوردار هستند.

در گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی آمده است كه استفاده از مواد غذایی سالم و تبعیت از رژیم غذایی مناسب و زندگی در فضایی سالم و به دور از انواع آلاینده‌های شیمیایی و زیست محیطی از عوامل مهم در عمر طولانی و جلوگیری از مرگ زودرس است؛ به طوری كه در گزارش این سازمان آمده است: نرخ مرگ و میر بزرگسالان در دو كشور «ایسلند» و «قبرس» نسبت به سایر كشورهای جهان بسیار پایین است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش كه میانگین سنی مرگ و میر را در جهان بین سال‌های 1970 میلادی تا 2010 میلادی مورد بررسی قرار داده است، مشخص شد كه این میانگین سنی از 15 سال به 60 و حتی بالاتر افزایش داشته است.

پیش از این به دلیل وجود آلاینده‌های شیمیایی كارخانجات، بیماری‌های واگیردار و رعایت نكردن رژیم‌های غذایی مناسب، افراد پیش از رسیدن به سن جوانی، جان خود را از دست می‌دادند و اگر به سنین بالاتر قدم می‌گذاشتند با انواع بیماری‌ها باید دست و پنجه نرم می‌كردند. البته هم اكنون تعداد بزرگسالانی كه به انواع بیماری‌ها همچون ناراحتی‌های قلبی عروقی و یا كبدی و كلیوی دچارند، در دنیا كم نیست، اما تعداد این افراد در این دو كشور كمتر از كشورهای دیگر است.

در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است كه نرخ مرگ و میر مردان در «سوئیس» و زنان در «زامبیا» بیش از كشورهای دیگر است. البته این میزان در كشورهای اروپای شرقی درست پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بسیار بیشتر است و علت آن افزایش میل به كشیدن سیگار در میان قشر بزرگسال در این كشورها اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ــ WHO ــ تنها تعداد كمی از كشورهای جهان، میزان و نرخ مرگ و میر را طی 40 سال گذشته كاهش دادند كه از آن میان می‌توان به استرالیا، ایتالیا، كره جنوبی، شیلی، تونس و الجزایر اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha