رییس اداره رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر نامرغوب بودن داروی «دسفوناك» گفت: تاكنون هیچ دلیل علمی مبنی بر نامرغوب بودن داروی تولید داخل «دسفوناك» ارائه نشده است.

دكتر محمد عقیقی در پاسخ به اظهارات مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران كه نامرغوب بودن داروی «دسفوناك» را دلیل عدم استقبال بیماران تالاسمی از آن دانسته بود گفت: مسئولان انجمن تالاسمی تاكنون نتوانسته‌اند با مطالعه‌ای آماری طبق اصول علمی، دلیل و مدرك ارائه كنند كه داروی تولید داخل «دسفوناك» از داروی سوییسی «دسفرال» نامرغوب‌تر است و اظهارات ایشان مبنی بر عدم تمایل بیماران تالاسمی به تزریق «دسفوناك» جنبه احساسی دارد.

وی افزود: اگر داروی «دسفوناك» نسبت به «دسفرال» كیفیت پایین‌تری دارد باید با یك مطالعه دقیق بالینی، آن را ثابت كرد كه راه اثبات آن انجام مطالعات دقیق بالینی در یك دانشگاه معتبر پزشكی است نه صرفا توجه كردن به اظهارات عده محدودی از بیماران تالاسمی كه به تزریق دسفرال عادت كرده‌اند و از تزریق دسفوناك پرهیز می‌كنند.

دكتر عقیقی همچنین تأكید كرد: طبق اظهارات مستند شركت داخلی تولید كننده دسفوناك، تأثیر این دارو هیچ تفاوتی با مشابه خارجی‌اش «دسفرال» ندارد.

یادآور می‌شود، داروی «دسفوناك» توسط شركت تولید داروی داخل «روناك» تولید شده و جایگزین «دسفرال» شده است و از نظر كیفیت با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha