به‌دنبال کمای پسربچه شش ساله مشهدی که قربانی کودک‌آزاری شده است قاضی جنایی مشهد مادر و ناپدری او را بازداشت کرد.

کودک‌آزاری، محمدامین ۶ ساله را به‌کما برد

سلامت نیوز: به‌دنبال کمای پسربچه شش ساله مشهدی که قربانی کودک‌آزاری شده است قاضی جنایی مشهد مادر و ناپدری او را بازداشت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، یكشنبه شب گذشته زن و مرد جوانی پیكر نیمه‌جان پسربچه‌ای شش ساله را به بیمارستانی در مشهد منتقل كردند و مدعی شدند كه او به‌دلیل سرماخوردگی بدحال شده است. پزشكان اما در همان معاینات اولیه با حقیقت وحشتناكی روبه‌رو شدند. روی بدن محمدامین آثار كبودی به چشم می‌خورد و بررسی‌های تخصصی از این حكایت داشت كه او دچار خونریزی مغزی شده است.

در ادامه، ماجرا به اورژانس اجتماعی و قاضی احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل مشهد گزارش شد. تیم تحقیق راهی بیمارستان شدند اما به گفته پزشكان محمدامین شش ساله به‌دلیل شدت آسیبی كه دیده بود، به كما رفته بود. بررسی‌های اولیه بازپرس جنایی شكی باقی نگذاشت كه پسربچه قربانی كودك‌آزاری شده است.

محمدامین به‌دلیل سوءتغذیه بسیار لاغر شده بود و یك كبودی بزرگ در پهلوی او و آثار كبودی كوچك و همچنین سوختگی‌های قدیمی روی پاها و بدنش به چشم می‌خورد. در چنین شرایطی قاضی جنایی دستور بازداشت مادر و ناپدری او را صادر كرد. زن جوان در تحقیقات گفت: یك سال پیش به‌دلیل اعتیاد شدید شوهرم از او جدا شدم و وی حالا كارتن‌خواب است.

پس از آن با همسر دومم ازدواج كردم. او هم از ازدواج قبلی خود یك دختر داشت كه وی را نزد مادرش گذاشته بود. در این مدت زندگی آرامی داشتیم تا اینكه شوهرم بیكار شد و پس از آن بیشتر اوقات در خانه بود. من اما با ماشین مسافركشی كرده و خرج زندگی‌مان را تأمین می‌كردم. من تصور می‌كردم كه رابطه شوهرم با پسرم خوب است. حتی چندبار از زبان شوهرم شنیدم كه می‌گفت محمدامین را دوست دارد. وقتی از محمدامین هم می‌پرسیدم، می‌گفت كه مشكلی با ناپدری‌اش ندارد.

زن جوان در ادامه و درباره حادثه گفت: محمدامین سرما خورده بود؛ بنابراین او را نزد پزشك بردیم و پزشك آمپول تجویز كرد. وقتی تزریق آمپول تمام شد، پسرم را به خانه بردیم اما پس از آن حالش بد شد و زمانی كه او را به بیمارستان منتقل كردیم، گفتند كه دچار خونریزی مغزی شده است.

در این هنگام قاضی از او پرسید:‌ چطور تا حالا متوجه آثار كبودی و سوختگی روی بدن پسرت نشده بودی؟ كه زن جوان پاسخی برای گفتن نداشت. از سوی دیگر شوهر او نیز مدعی شد: محمدامین بیش‌فعال بود. گاهی اوقات با فندك بازی می‌كرد و همین باعث شده بود كه خودش را بسوزاند! چند روز پیش هم‌زمانی كه داخل خانه سرگرم بازی بود افتاد و سرش به زمین خورد. همه كبودی‌ها و سوختگی‌های روی بدنش به‌خاطر كارهای خودش است و من با او مشكلی نداشتم.

اظهارات مادر و ناپدری پسربچه عجیب به‌نظر می‌رسید و به همین دلیل قاضی احمدی‌نژاد برای هردوی آنها قرار بازداشت صادر كرد و متهمان برای تحقیقات تكمیلی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند. از سوی دیگر پزشكان اعلام كردند كه سطح هوشیاری محمدامین بسیار پایین و وی احتمالا دچار مرگ مغزی شده است. هم‌اكنون پسربچه شش ساله در بیمارستان بستری است و تحقیقات تكمیلی برای رازگشایی از این حادثه ادامه دارد.

    در جست‌‌وجوی خانواده

درحالی‌كه تحقیقات در رابطه با پرونده محمدامین در مشهد ادامه دارد، در اصفهان نیز مأموران به‌دنبال پدر و مادری هستند كه پس از انتقال نوزاد چهارماهه‌ خود به بیمارستان، متواری شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد كه این نوزاد چهارماهه ضربه مغزی شده است و پزشكان تلاش می‌كنند تا او را از مرگ نجات دهند. مدیركل بهزیستی استان اصفهان گفت: پس از بهبودی كامل نوزاد، وی به یكی از شیرخوارگاه‌های اصفهان منتقل خواهد شد و جست‌وجو برای شناسایی پدر و مادر او ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha