چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 197150

این روزها بازار مراسم هالوین داغ داغ شده است و گل سرسبد آن کدوحلوایی است؛ اما کدوتنبل تنها برای این مراسم نیست بلکه سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن استفاده کنید.

7 دلیل برای مصرف کدو تنبل

سلامت نیوز: این روزها بازار مراسم هالوین داغ داغ شده است و گل سرسبد آن کدوحلوایی است؛ اما کدوتنبل تنها برای این مراسم نیست بلکه سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن استفاده کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی؛ این سبزی پاییزی که معمولاً میان ماه اکتبر و دسامبر در دسترس است سرشار از ویتامین A و مؤثر در پیشگیری از پیری است، آنتی اکسیدان های موجود در آن در مقابل سرطان محافظ هستند و فیبر کدو می تواند سطح کلسترول را در حالت مناسبی نگه دارد.

فواید کدوتنبل با جزئیات بیشتر عبارت‌اند از:

1-     کمک به کاهش وزن: شاید به دلیل کالری پایین و کربوهیدرات کمی که دارد برای خیلی ها گزینه خوبی در رژیم غذایی شان به حساب نیاید اما مزه لذیذ آن که مثل سیب زمینی شیرین است برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند فوق العاده است. البته از آن دست سبزی هایی است که به مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد که به خاطر فیبرهای موجود در آن است.

2-     شاداب کننده پوست: کدوتنبل در کنار دیگر سبزی ها مانند هویج و سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و پوست را در برابر آسیب مقاوم و سرعت درمان را سریع‌تر می کند. مصرف سبزی های نارنجی رنگ مانند کدو در آش و سوپ در فصل زمستان یا در کنار فلفل، پیاز قرمز و چغندر به شدت توصیه می شود.

3-     سرشار از آنتی اکسیدان طبیعی: این سبزی با داشتن ویتامین E به شکل گاما توکروفول منبع خوب آنتی اکسیدان است که می تواند در کاهش التهاب و محافظت در برابر دیگر اشکال سرطان مؤثر باشد. همچنین ژن های پیشگیری کننده از بیماری آلزایمر را فعال می کند.

4-     کمک به سرحال شدن: منیزیم موجود در کدوتنبل به درمان افسردگی و تشویش کمک می کند. این ماده معدنی طبیعی که اغلب به نام آرامش بخش طبیعت شناخته می شود به شما احساس راحتی و آسایش می دهد.

5-     بهبود قوه بینایی: بتاکاروتن موجود در این سبزی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود بعدها به صورت رتینول تجزیه می شود که به دیدن نور بیشتر کمک می کند و کارکرد شبکیه چشم را در وضعیت خوبی حفظ می کند.

6-     کمک به پمپاژ قلب: مغز و دانه های کدو سرشار از فیبر هستند که سطح کلسترول را در سطح خوبی نگه می دارند و فشارخون را پایین می آورند. برای اینکه از بیشترین میزان فیبر استفاده کنید نان کماج را با تکه های پخته کدو مصرف کنید یا روی سالاد خود دانه های کدوتنبل بریزید.

7-     افزایش ایمنی بدن: به لطف ویتامین های A و C موجود در کدو یک سیستم ایمنی سالم خواهید داشت. ترکیب سوپ کدو به همراه زنجبیل و ادویه های مختلف گزینه بسیار خوبی برای غروب های سرد زمستان است.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha