عضو هیئت مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران، بر پیشگیری از یبوست از دوران نوجوانی تاکید کرد و گفت: استرس، نگه داشتن مدفوع و تغذیه نامناسب و کم خوردن آب سبب بروز یبوست می‌شود.

درمان یبوست را جدی بگیرید

سلامت نیوز:عضو هیئت مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران، بر پیشگیری از یبوست از دوران نوجوانی تاکید کرد و گفت: استرس، نگه داشتن مدفوع و تغذیه نامناسب و کم خوردن آب سبب بروز یبوست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امیر کشوری در افتتاحیه دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری که صبح چهارشنبه در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت: محور اصلی این کنگره در ارتباط با بیماری کولون و رکتوم با جنبه جراحی میباشد، و متاسفانه سرطانها و بیماریهای مرتبط با این موضوع در کشور در حال افزایش است.

وی در ارتباط با موارد شایع جراحی در حوزه کولوپروکتولوژی اظهار داشت: بیماری‌های اطراف مقعد مانند فیستول، ‌شقاق و هموروئید از مشکلاتی است که هرچند شاید خطرناک نباشد ولی کیفیت زندگی فرد را دستخوش تغییرات میکنند.

دبیر دهمین کنگره سالانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری افزود: افرادی که دچار هموروئید و شقاق وفیستول بوده ممکن است بارها مورد عمل جراحی قرار گیرند  و این مساله کیفیت زندگی آنها را دستخوش تغییر قرار خواهد نمود.

عضو هیئت مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران اضافه کرد: بیماریهای این ناحیه دارای درد و ناراحتی بوده و یکی از مهمترین مسائلی که سبب بروز ا ین بیماری‌ها می‌شود یبوست یا بدکار کردن شکم است.

کشوری اضافه کرد: زمانی که فرد دچار یبوست شود این مساله سبب ایجاد زخم در مقعد شده و منشاء عفونت و خونریزی خواهد شد، بنابراین بهتر است از زمان نوجوانی نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانش‌آموزان بدلیل عدم رغبت به استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه، دستشویی خود را نگه داشته و این مساله سبب بروز یبوست شده و برای آنها مشکل‌ساز می‌شود.

کشوری استرس و تغذیه نامناسب و کم خوردن آب را از دیگر دلایل بروز یبوست برشمرد و گفت: کاهش استرس، ‌خوردن صبحانه و مصرف سبزیجات و میوه‌ها و آب از بروز یبوست پیشگیری می‌کند و این مساله باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

در مراسم افتتاحیه این کنگره مدرک استاد افتخاری دانشگاه تهران به پروفسور «هراند آبکاریان» اهدا شد

دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری تا ۱۴  آبان ۹۵ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد در حال برگزاری است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha