دپارتمان بهداشت ایالت «كالیفرنیا» اعلام كرد كه به دلیل افزایش ضریب ایمنی مواد غذایی و جلوگیری از بیمار شدن كودكان از این پس، فروشندگان مواد غذایی و رستوران‌ها حق ندارند، اسباب بازی درون جعبه‌های كودك قرار دهند.

«كن ییگر» یكی از ماموران بهداشت ایالت «كالیفرنیا» در آمریكا، یادآور شد: طی 30 ساله گذشته میزان چاقی در كودكان سه برابر شده و دو سوم بزرگسالان هم به همین بیماری گرفتار شدند؛ به طوری كه هم اكنون 190 میلیون نفر در این كشور طی سه دهه گذشته دچار چاقی و اضافه وزن شدید شدند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به این كه اسباب بازی داخل جعبه‌های غذای كودك باعث افزایش میل این كودكان به مصرف مواد غذایی آماده و سرخ كردنی‌ها و اضافه وزن شدید می‌شود، به همین دلیل ما به تمامی رستوران‌ها و فروشندگان مواد غذایی در سراسر ایالت كالیفرنیا دستور دادیم تا این اسباب بازی‌ها را از این بسته‌ها خارج كنند.

«دانیل كانوی» رییس امور اجتماعی و مركز بهداشت ایالت «كالیفرنیا» نیز خاطرنشان كرد: دپارتمان بهداشت ایالتی امیدوار است با ممنوع كردن استفاده از اسباب بازی درون بسته‌های غذای كودك، میزان مصرف این مواد غذایی در میان كودكان كاهش یابد و به این ترتیب از تعداد افراد چاق و دارای اضافه وزن در آمریكا كاسته شود. البته فروشندگان و تولیدكنندگان مواد غذایی آماده از هر روشی برای به فروش رساندن محصولات خود استفاده می‌كنند. ما باید به دنبال راهی باشیم تا به طور كامل مصرف مواد غذایی آماده یا «fast food» را در میان اقشار مختلف جامعه آمریكایی بكاهیم. درغیر این صورت تا چند سال آینده نسلی با اضافه وزن بسیار زیاد خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha