چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 197183

در یک ماه گذشته بیش از 10 مورد زمین لرزه و پس لرزه در بردسکن به ثبت رسیده و خسارتهایی به واحدهای مسکونی روستایی وارد کرده است.

ثبت بیش از 10زمین لرزه دربردسکن

سلامت نیوز:در یک ماه گذشته بیش از 10 مورد زمین لرزه و پس لرزه در بردسکن به ثبت رسیده و خسارتهایی به واحدهای مسکونی روستایی وارد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار بردسکن برضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی تاکید کرد و گفت: زلزله های اخیر در این شهرهیچ گونه خسارت جانی در بر نداشته است ولی در زلزله 4 و 9 دهم ریشتری 79 واحد از منازل مسکونی روستاهای کلاته برق و رسن از توابع بخش انابد خسارت دید.

مهندس برات علی نیا با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بردسکن بر روی گسل درونه افزود : باید نسبت به مقاوم سازی منازل مسکونی اقدام شود.

او گفت: از مجموع بیش از 11 هزار واحد مسکونی در روستاها تاکنون فقط بیش از 20 درصد آنها مقاوم سازی شده اند که می طلبد روستاییان نسبت به مقاوم سازی منازل خود اقدام کنند.

فرماندار بردسکن افزود: برای اجرای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستائیان 18 تا 20 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 15 ساله و بهره 5درصد به صورت قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha