دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 19721

گروهی از دانشمندان انگلیسی و آلمانی کشف کردند که نوعی اسپری می تواند مردان را به افرادی با احساس تبدیل کند.

 محققان دانشگاه بن و موسسه بابراهام در کمبریج با استفاده از یک اسپری ساده هورمونی اکسیتوسین موفق شدند مردان را با احساس کنند.

اکسیتوسین هورمونی پپتیدی است که از هیپوتالاموس ترشح می شود و عملکردهای مختلفی دارد. مهمترین عملکرد این هورمون القای دردهای زایمان و تقویت رابطه احساسی میان مادر و نوزاد است. از دیگر عملکردهای این هورمون، توسعه احساسات، عشق و ایمان است.

در این تحقیقات 48 مرد مورد آزمایش قرار گرفتند. برای نیمی از آنها یک اسپری بینی اکسیتوسین و برای نیمی دیگر داروی پلاسیبو (بی اثر) تجویز شد.

سپس برای ارزیابی میزان احساسات آنها به این داوطلبان تصاویری از موقعیتهای احساسی مثل کودکی که گریه می کند، یک مرد غمگین و ... نشان داده شد و از آنها خواسته شد که احساسات خود را از اعماق وجود بیان کنند. به این ترتیب مشاهده شد که سطح احساسات همنوع دوستی مردانی که از اسپری اکسیتوسین استفاده کرده بودند تا حد چشمگیری افزایش یافت.

براساس گزارش تایم، این محققان در این خصوص توضیح دادند: "این هورمون توانایی حس کردن تجربیات دیگران را افزایش می دهد. سطح احساسی مردانی که در این آزمایش شرکت کردند به سطح احساسی رسید که به طور طبیعی ما از زنان انتظار داریم. این هورمون حتی می تواند برای بیماریهایی مثل اسکیزوفرنی و اوتیسم مفید باشد چون می تواند سطح اجتماع ستیزی و اجتماع گریزی را به ترتیب در افراد مبتلا به اکسیزوفرنی و اتویسم کاهش دهد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • habib ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام از كجا ميشه تهيه كرد اسپري اكسيتوسين رو با تشكر