مسئول دبیرخانه پیوست سلامت وزارت بهداشت گفت: طرح‌های کلان توسعه‌ کشور قبل از اختصاص بودجه ملزم به اخذ پیوست سلامت هستند.

تخصیص اعتبار طرح های ملی درگرو اخذ پیوست سلامت است

سلامت نیوز: مسئول دبیرخانه پیوست سلامت وزارت بهداشت گفت: طرح‌های کلان توسعه‌ کشور قبل از اختصاص بودجه ملزم به اخذ پیوست سلامت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مهران خائفی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان اظهار کرد: تمام دستگاه های اجرایی ملی و استانی ملزم در اجرای بند ب ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه مبتنی بر دارا بودن پیوست سلامت هستند و این طرح با جدیت در حال اجراست.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت و راه و شهرسازی در ایجاد طرح های بزرگ نظیر نیروگاه ها، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، ایجاد صنایع سنگین از جمله فولاد ، طرح های خدماتی مانند تصفیه خانه های فاضلاب و دفع پسماند و همچنین ایجاد کشتارگاه های بزرگ دام و طیور و ایجاد شهرک های دامپروری و گلخانه ای و دیگر طرح های بزرگ زیربنایی نظیر فرودگاه سازی و سد سازی به تهیه پیوست سلامت و اخذ تاییدیه از وزارت بهداشت هستند.


خائفی افزود: هم اکنون در مرحله حمایت طلبی و تشویق طرح ها برای بررسی و داوری در دبیرخانه پیوست سلامت وزارت بهداشت هستیم و در مرحله دوم نیز نیاز به فشار از سوی دستگاه های مربوطه داریم.


وی با تاکید بر اهمیت پیوست سلامت در ارتقای سطح بهداشت و سلامت زیست محیطی و جسمانی گفت: این طرح بر اساس ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه قانونی و اجرایی شده است و همه دستگاه ها موظف به همکاری لازم هستند.
خائفی خاطرنشان کرد: هیچ یک از دستگاه اجرایی ملی و استانی سال گذشته و امسال بدون تایید پیوست سلامت طرح وزارت بهداشت، موفق به دریافت بودجه دولتی برای اجرای طرح های توسعه نشده اند و رعایت این اصل بر همه بخش ها الزامی است.


وی افزود: اجباری شدن این طرح برای مجریان طرح های بزرگ توسعه ای در واقع گام بزرگ و ارزنده در راستای حفظ و ارتقا سلامت مردم جامعه است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این نشست پیشنهاد واگذاری مسئولیت اجرای طرح پیوست سلامت وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی استان ها شد و افزود: بومی سازی در تسریع و ارتقا این طرح می تواند کمک شایانی داشته باشد.
محمدابراهیم الهی تبار افزود: تمامی شهرستان های استان همدان ملزم به اجرای پیوست سلامت هستند و از فرمانداران و دستگاه های شهرستانی خواستار همکاری لازم با مجریان طرح هستیم.


وی اضافه کرد: حفظ سلامت و تندرستی مردم، سالم سازی زیست محیطی و امکان استانداردسازی بهداشتی لازم در راستای اجرای طرح های توسعه ای در بخش های مختلف از مزایای اصلی پیوست سلامت است.
وی با اعلام آمادگی مسوولان اجرایی استان همدان در هرگونه همکاری با وزارت بهداشت در پیوست سلامت گفت: این انتظار هم می رود که مجوز پیوست سلامت در حداقل بازه زمانی ممکن صادر شود تا سرمایه گذار نیز دچار مشکل در اجرای طرح نشود.
پیوست سلامت یکی از بندهای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha