دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 19722

یک عضو انجمن جراحی پلاستیک صورت آسیا گفت: کرم‌هایی که امروزه تحت عنوان کرم‌های بوتاکس به ویژه در ماهواره تبلیغ شده و در حال توزیع در شبکه‌های گوناگون است، هیچ گونه تاثیر علمی ثابت شده‌ای ندارد.

دکتر سید علیرضا مصباحی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بوتاکس دارویی است که باید با دوز مشخص و به طور مستقیم داخل خود عضله تزریق شود؛ گفت: امکان ندارد که این ماده از طریق یک کرم جذب عضله شود.

عضو آکادمی جراحان پلاستیک صورت و بینی اروپا ادامه داد: اینکه بوتاکس از طریق کرم مذکور با غلظت مناسب درهمان عضله‌ای قرار گیرد که مورد نظر ماست، ممکن نیست.

وی در ادامه با این نتیجه‌گیری که کرم بوتاکس، تنها جنبه تبلیغاتی و تجاری داشته و هیچ گونه جایگاه علمی ندارد،اضافه کرد: نه تنها مصرف این کرم مفید نیست بلکه می‌تواند موجب عوارضی روی پوست صورت شده و در طولانی مدت بیمار را دچار مشکل كند.

وی با تاکید براینکه مردم نباید فریب تبلیغات این کرم را بخورند؛ گفت: تاکنون در هیچ مقاله علمی دنیا، هیچ گونه جنبه درمانی موقت یا دائم در رابطه با این کرم، ثابت نشده است.

این جراح و متخصص بیماری‌های گوش و گلو، بینی در مورد خود ماده بوتاکس گفت: تزریق بوتاکس در صورت استاندارد بودن آن و تزریق آن توسط پزشک متخصص در این زمینه، یکی از بهترین درمان‌ها برای چین و چروک صورت است.

وی در  ادامه گفت: عمده عوارضی که در رابطه با بوتاکس در جامعه دیده می‌شود به علت استاندارد نبودن بوتاکس مصرفی و یا تزریق در مراکز فاقد تخصص کامل دراین حیطه است.

دکتر مصباحی ضمن بیان این مطلب که گروهی از پزشکان تخصص لازم را دراین زمینه ندارند، به استفاده از بوتاکس در برخی آرایشگاه‌های زنانه اشاره و اضافه کرد: افرادی که در چنین اماکنی اقدام به تزریق بوتاکس می کنند به هر حال باید انتظار عوارض آن را نیز داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha