این روزها مشاهده نزاع ودرگیری در خیابان ها به امری عادی و طبیعی تبدیل شده است . شاید کمتر روزی باشد که شاهد این گونه نزاع ها و دعواها نباشیم .به طوریکه در اغلب موارد دیگر شهروندان بی تفاوت از کنار آن می گذرند و توجهی به آن نمی کنند. واکاوی این پدیده از نگاه روانشناسان ور وانپزشکان به کاهش آستانه تحمل مردم برمی گردد.

آمار هر دقیقه یک نزاع خیابانی واقعی نیست / واکنش به مصوبه مجلس درباره سلاح سرد

سلامت نیوز: این روزها مشاهده نزاع ودرگیری در خیابان ها به امری عادی و طبیعی تبدیل شده است . شاید کمتر روزی باشد که شاهد این گونه نزاع ها و دعواها نباشیم .به طوریکه در اغلب موارد دیگر شهروندان بی تفاوت از کنار آن می گذرند و توجهی به آن نمی کنند. واکاوی این پدیده از نگاه روانشناسان ور وانپزشکان به کاهش آستانه تحمل مردم برمی گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، از این رودبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در اظهارنظری اعلام داشت که هر دقیقه یک نزاع در سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می شود.اما رییس سازمان پزشکی قانونی این رقم را واقعی ندانست و در عین حال آمار مربوط به جرایم و نزاع خیابانی در سال جاری را همانند سال گذشته اعلام کرد و گفت: طبق آخرین آمار دریافتی بیشترین فوت ناشی از حوادث مربوط تصادف با وسایل نقلیه است.

 احمد شجاعی به آمار فوت غیر طبیعی در مردادماه امسال اشاره کرد وافزود:از آنجا که آمار جرم ونزاع در تابستان بیشتر از سایر فصل هاست به آمار مردادماه اشاره می کنم که طبق آخرین آمار دریافتی حدود 3476نفر فوت غیر طبیعی یا همان فوت ناشی از حوادث داشتیم که از این میان 700 نفر زن و 2776 نفر مرد بودندکه همه اینها براثر حوادثی چون درگیری با سلاح سرد وگرم ،خفگی ، تصادف با وسیله نقلیه ، مسمومیت ،مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر و...بوده است.

وی گفت: همچنین از این میان ،1851 مورد مربوط به تصادفات ،166 مورد سقوط از بلندی ،150 مورد مسمومیت و 276 مورد مصرف مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار مربوط به جرایم فقط براساس مراجعات به پزشکی قانونی اعلام می شود گفت : برای همین ممکن است آمار پزشکی قانونی چندان کامل نباشد چون اغلب مردم برای جرایمی نظیر تجاوز و آزار جنسی به پزشکی قانونی مراجعه نمی کنند.

شجاعی رقم نزاع خیابانی را روزانه حدود هزار تا 1500 نفر در کشور دانست.

رییس سازمان پزشکی قانونی در باره تصویب کلیات طرح ممنوعیت استفاده از سلاح های سرد از سوی مجلس را در جهت کاهش جرایم موثر دانست و گفت:از زمانیکه استفاده از سلاح سرد به عنوان جرم محسوب شد تاثیر بسزایی در کاهش جرم گذاشت.مسلما این مصوبه مجلس نیز در جلوگیری از جرم وجنایت موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha