بر اساس یك پژوهش جدید، فقط 5 دقیقه ورزش كردن در پارك یا كار كردن در باغچه حیات خلوت و یا هر فضای سبز دیگری می‌تواند روحیه و حرمت نفس انسان را تقویت كند.

 این تحقیق در مجله نیم ماهه انجمن شیمی آمریكا موسوم به مجله علوم و فناوری محیط زیست منتشر شده است.

جولز پریتی و جو بارتون دو محقق این پژوهش تصریح كردند كه «ورزش سبز» به معنی فعالیت و تحرك یا كار بدنی در حضور طبیعت است. بر همین اساس مدارك علمی فراوانی وجود دارد كه نشان می‌دهد؛ فعالیت در محیط‌های سرسبز و طبیعت، خطر ابتلا به بیماریهای روانی را كاهش می‌دهد و احساس سلامتی را در افراد تقویت می‌كند. اما تاكنون مشخص نبود كه چه مدت انجام فعالی بدنی در فضاهای سبز می‌تواند انسان را به این اهداف و مزایا نزدیك كند.

دكتر پریتی در این باره خاطرنشان كرد: برای اولین بار در تحقیقات علمی ما توانستیم نشان دهیم كه چه مدت زمانی فعالیت كردن در این شرایط می‌تواند روی بهداشت روانی انسان تاثیرات مثبت بر جای بگذارند.

روزنامه تلگراف در این باره می‌افزاید: این پژوهش روی 1252 فرد شركت كننده با جنسیت، سن و وضعیت و شرایط بهداشت روانی مختلف انجام گرفته است.

این بررسی‌ها نشان داد كه فعالیت بدنی در حضور طبیعت سبب تقویت بهداشت روانی و جسمی می‌شود. این محققان هم چنین فعالیت‌هایی شامل پیاده روی،‌ باغبانی،‌ دوچرخه سواری،‌ ماهیگیری، قایق سواری، اسب دوانی،‌ دوندگی و كشاورزی را مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

محققان تاكید كردند: بیشترین مزایای این تكنیك، نصیب جوانان و كسانی می‌شود كه مبتلا به مشكلات بهداشت روانی هستند، هرچند برای تمام مردم در هر گروه سنی و طبقه اجتماعی مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha