پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 197269

سرطان واژه ناخوشایندی است که در بیشتر مواقع پایان دردناک یک زندگی را تداعی می‌کند. این در حالی است که بررسی‌ها و تحقیقات ثابت کرده بسیاری از سرطان‌ها با تشخیص بموقع قابل درمان هستند.

خانم‌ها نگران نباشید! «سرطان رحم» قابل درمان است

سلامت نیوز: سرطان واژه ناخوشایندی است که در بیشتر مواقع پایان دردناک یک زندگی را تداعی می‌کند. این در حالی است که بررسی‌ها و تحقیقات ثابت کرده بسیاری از سرطان‌ها با تشخیص بموقع قابل درمان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، سرطان دهانه رحم یکی از این بیماری‌ها است که در صورت تشخیص بموقع  و درمان مناسب، با حداقل هزینه مادی و معنوی قابل درمان است. دکتر فرح فرزانه با تأکید بر اینکه «سرطان دهانه رحم در مرحله ابتدایی بیماری قابل درمان است» به «ایران »می‌گوید: تست «پاپ اسمیر»آزمایشی بسیار ساده، کم‌هزینه و کم‌درد است که می‌توان از آن برای تشخیص سرطان دهانه رحم استفاده کرد. انجام بموقع این تست و تشخیص بیماری در مرحله ابتدایی ابتلا به بیماری، نقش مهمی در درمان سرطان دهانه رحم دارد.

این متخصص زنان  و زایمان توصیه می‌کند: به علت شیوع سرطان دهانه رحم باید نسبت به انجام تست پاپ اسمیر دقیق و حساس باشید. زمان انجام این تست را پزشک متخصص زنان و زایمان براساس یک قاعده خاص و با توجه به عوامل مختلف مشخص می‌کند.

بهتر است بدانید که فواصل زمانی انجام این تست در افراد مختلف متفاوت است. برای مثال افرادی که رفتار پرخطر دارند یا به بیماری ضعف سیستم ایمنی مبتلا هستند و حتی آن دسته از افرادی که دخانیات استعمال می‌کنند باید در فواصل زمانی کوتاه‌تری نسبت به دیگران این تست را انجام دهند. از این رو توصیه‌های پزشک را برای انجام تست پاپ اسمیر جدی بگیرید و هرگز خود را با اطرافیان مقایسه نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha