کارشناس مسئول مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تعطیلی دائمی بیمارستانهای زیراستانداردهای بهداشتی خبر داد و گفت: مواردی از تعطیلی این قبیل بیمارستانها را در اهواز و برخی استانهای کشور داشته ایم.

مهندس فریبا ملک احمدی در خصوص خبر تعطیلی 10 بیمارستان که از قول رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده بود به مهر گفت: هنوز صحت و سقم این خبر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تائید نشده اما آنچه مسلم است اینکه تعطیلی بیمارستانها بر اساس ضوابط آیین نامه نحوه تاسیس و بهره برداری از بیمارستانها صورت می گیرد.

یک مطالعه انجام گرفته نشان می‌دهد از 817 بیمارستان کشور 82 درصد آنها موازین تفکیک پسماند در مبداء را به طور دقیق رعایت می‌کنند به طوری که 162 بیمارستان به دستگاههای بی‌خطرساز پسماند پزشکی مجهز شده‌اند.

به گفته ملک احمدی، تعطیلی بیمارستانهایی که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی کنند در یک پروسه زمانبر صورت می گیرد.

کارشناس مسئول مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر نظارت دانشگاههای علوم پزشکی بر رعایت ضوابط بهداشتی در بیمارستانهای دولتی، تصریح کرد: بار اول تذکر، بار دوم اخطار کتبی، بار سوم تنزل درجه ارزشیابی بیمارستان و اعلام موضوع به سازمانهای بیمه گر و چنانچه نمره منفی ارزشیابی ادامه یابد و بیمارستان به زیر استاندارد برسد، طبق تبصره ماده 27 آن بیمارستان تعطیل می شود.

مطالعات وزارت بهداشت حاکی از آن است که 19 درصد بیمارستانها از روشهای غیرسوز مورد تایید برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و تیز و برنده در مبدأ تولید استفاده می‌کنند.

 ملک احمدی در مورد تعطیلی بیمارستانهای زیراستاندارد رعایت مسائل بهداشتی، افزود: مواردی از تعطیلی دائمی بیمارستانها را داشته ایم و برخی هم که تنزل رتبه داشته اند، با یکدیگر ادغام شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha