پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 197280

نائب رئیس انجمن علمی رادیولوژی ایران هشدار داد: مراکز و موسسات رادیولوژی به علت پایین بودن تعرفه ها در آستانه ورشکستی هستند.

سلامت نیوز: نائب رئیس انجمن علمی رادیولوژی ایران هشدار داد: مراکز و موسسات رادیولوژی به علت پایین بودن تعرفه ها در آستانه ورشکستی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حسین کرم پور، روز پنجشنبه در افتتاحیه سمینار بررسی سونوگرافیک آنومالی (ناهنجاری های جنین) گفت: پایین نگاه داشته شدن تعرفه های رادیولوژی امری غیر منطقی است.
کرم پور، افزود: درصورت ادامه این وضعیت شاهد ورشکستگی مراکز و موسسات رادیولوژی و در نتیجه، بی رغبتی سرمایه گذاران در تامین دستگاه های پیشرفته این بخش خواهیم بود.
وی اظهار کرد: تعرفه های رادیولوژی از 17 سال قبل تاکنون به صورت مصنوعی، پایین نگاه داشته شده که ادامه این روند موجب جلوگیری از ورود فناوری روز این رشته به کشور هم شده است.
این رادیولوژیست ادامه داد: درخواست ها برای دریافت خدمات رادیولوژی در این سال ها به دلیل پایین بودن تعرفه این رشته ، افزایش داشته است.
به گفته نائب رئیس انجمن علمی رادیولوژی ایران، درخواست های بی ‌رویه خدمات رادیولوژی هزینه‌ های بسیاری را به بیمه‌‌ ها تحمیل کرده است و وزارت بهداشت برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ های سازمان‌ های بیمه ‌گر به جای کنترل درخواست ها و تجویز‌های غیرمنطقی و بی رویه، تعرفه ‌های رادیولوژی را پایین نگه ‌داشته است که این موضوع، امر غیرمنطقی است.

**تجویز منطقی خدمات رادیولوژی یک ضرورت است
وی تدوین دستورالعمل مشخص برای تجویز منطقی خدمات رادیولوژی را یک ضرورت اساسی برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه هنوز دستورالعمل واحدی در این حوزه وجود ندارد در صورتیکه این دستورالعمل با نظر کارشناسی انجمن رادیولوژی، قابل تدوین و ارائه است.
این متخصص رادیولوژی، وجود یک دستورالعمل مشخص را مهم ترین راه کنترل تقاضاهای بی رویه و غیرمنطقی برای خدمات رادیولوژی ذکر کرد.
کرم پور با ذکر مثالی در این زمینه خاطرنشان کرد: معمولا در یک دوره بارداری، انجام سه سونوگرافی لازم و کافی است اما برخی متخصصان زنان و زایمان، تقریبا در هر مراجعه بیمار برای او سونوگرافی تجویز می کنند که باید این موضوع، ضابطه مند شود.
نائب رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران تصریح کرد: نکته تاسف بارتر این است که برخی متخصصان زنان، بدون سپری کردن دوره های آموزشی و یا پس از گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت چند ماهه، اقدام به سونوگرافی بیماران و بابت آن، دستمزدهای زیادی دریافت می کنند که امیدواریم با همراهی وزارت بهداشت، این موضوع سامان داده شود.
در زمان حاضر حدود 2 هزار و 700 رادیولوژیست در کشور فعالیت می کنند.
سمینار بررسی سونوگرافیک آنومالی های جنین به همت انجمن رادیولوژی ایران ، امروز(13 آبان) شروع به کار کرد و تا فردا 14 آبان در مجموعه فرهنگی تلاش ادامه دارد.
پروفسور «فیلیپ جنتی» Philippe Jeanty متخصص برجسته رادیولوژی از کشور آمریکا سخنران ویژه این سمینار 2 روزه است که همراه دیگر صاحبنظران و متخصصان مطرح ایرانی به ارائه آخرین دستاوردهای علم پزشکی در زمینه تشخیص ناهنجاری های جنین می پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha